Pantun Pecah Dara - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

18 March 2012

Pantun Pecah Dara

18/3/2012


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Jangan terkejut pulak bace tajuk entri kali ni. Beribu kemaafan sekiranya tajuk entri ni tak berapa baik. Tapi isi yang ingin disampaikan amat mendalam. Special untuk kaum hawa termasuk saya. Pantun ni adalah peringatan kepada kita semua supaya beringat sebelum terlambat dan menyesal di kemudian hari. Pantun ni saya jumpa kat FB . Kawan2 FB share. Jadi tak salah kan nak sebarkan perkara untuk peringatan kepada kita semua... Kredit kepada pencipta asal pantun ni kot2 dia ada terbaca la kan :)


Bermula dengan sekadar mengurat
Lalu bertemu di satu tempat
Maka tangan pun mula melorat
Lawan peluk tak kurang hebat

Bila peluk sama rapat
Nafas pun tersekat-sekat
Baju sendat turut terangkat
Gunung berluruh turut d’pnjat

Tinggi rendah,bacaan disukat
Jarum meter bepusing ligat
Lubang kosong mula tersumbat
Habis longgar dlunya ketat

Ular sakti menikam tepat
Bisa terpancut kononnya ubat
Ubat cinta tak pernah tergugat
9 bulan perut sarat

Dulu kosong skrg berat
Bila ditnya kata terjerat
Time kangkang kononnya nikmat
Cepat lah abg cepat lah cepat

Pikir dunia tak ingat akhirat
Dapat baby dibuang merempat
Masalah selesai kononnye selamat
Buat dulu pastu taubat

Tapi sekarang sudah terlambat
Segala amalan di hitung di catat
Tunggu lah masa tunggu lah saat
Di akhirat kelak HANG TAKKAN SELAMATTT.

Kepada anak2 dara sekalian termasuk saya, share pantun ini jika anda sayangkan dara anda Lah!


9 comments:

  1. Mohon agar Allah sentiasa melindungi kalian semua,wahai anak2 gadis sekalian.insyaallah.

    ReplyDelete
  2. @YaYaNsMuM a.k.a YM

    insyaAllah...begitulah naknye..
    takut ngan zaman skrg ni..mcm2 leh jd..

    ReplyDelete
  3. kalaulah semua yg kat luar sana tengok dan hayati dan serapkan ni dalam hati......kan lebih baik.. adeh

    ReplyDelete
  4. hihi sngt betul
    tpi segan nk bce

    ReplyDelete
  5. @Ckin Kembaq


    tu la kan..
    ape yg penting kite kene tau akhirnya kalu kite da mulakan sesuatu

    ReplyDelete
  6. @eqa sulaika


    hehe...mule2 pn sy segan jgak nk bce..tp cara penyampaian die best

    ReplyDelete
  7. Astaghfirullah al azim, mohon dijauhkan dr perbuatan terkutuk ni, bg mereka yg dah melanjur @terlanjur, mohonlah bertaubat pada Allah, sesungguhnya Allah maha penerima taubat...

    ReplyDelete
  8. moga2 dijauhkan dr sy dan keluarga,,amin

    ReplyDelete
  9. moga2 kita dijauhkan dari perkara2 sebegini..Amin ya rabbal alamin...:)

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda