#Cabaran20Hari | Menu Wajib Pagi Raya - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

13 July 2015

#Cabaran20Hari | Menu Wajib Pagi Raya

#Cabaran20Hari | Menu Wajib Pagi Raya

Wajib ada pagi raya ke menu ni? Menu wajib ini bermaksud menu yang selalu ada pada pagi raya. Bangun je pagi raya tu, memang tersedia atas meja dah. haha
Menu Wajib Pagi Raya
Antara menu popular pada hari raya
Kredit foto: Fida Jacob

Menu Wajib Pagi Raya

Lemang dan ketupat menjadi menu wajib pada pagi raya. Disediakan bersama rendang pedas ayam dan daging, memang padan! Tambahan pula bahan-bahan untuk membuat lemang seperti buluh dan daun pisang muda mudah didapati di tempat saya. Selain itu, nasi impit beserta kuah kacang juga menjadi menu wajib pada pagi raya. 

Ketupat
Foto kredit: Penang Vacations


#Cabaran20Hari, Menu Wajib Pagi Raya
Lemang
Kredit foto: zolmuhd
#Cabaran20Hari, Menu Wajib Pagi Raya
Nasi impit kuah kacang
Foto kredit: Mat Gebu
#Cabaran20Hari yang lain:

4 comments:

  1. Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya: Implosion – Never Lose Hope v1.0.6 Apk

    ReplyDelete
  2. sep sikit! menu kitorg pon wajib ade yg listed tu :)

    ReplyDelete
  3. Dulu dulu boleh lagi nak buat lemang sendiri. Sekarang beli je lah. Cuma nak cari yang sedap, lembut ( tak keras macam kerak nasi) agak payah sikit.
    Orang tua haji suka kalau haji balik kampung bawak lemang dari simpang empat. Memang terbaik.
    Err. Sori kalau lari tajuk.
    Sekian komen haji.
    .
    .
    Salam kenal. Haji masih baru dalam dunia berblogging. Mohon tunjuk ajar ye Cik. Tq

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda