Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Petua Melegakan Lenguh Badan dengan Segera

Petua Melegakan Lenguh Badan

Lenguh badan menjadikan kita tidak selesa dan mengganggu kehidupan seharian. Terdapat pelbagai faktor yang menyumbang kepada terjadinya lenguh-lenguh badan. Antaranya kerap mengangkat
barangan yang berat, banyak berjalan, kerja yang memerlukan duduk yang lama, duduk atau tidur dalam keadaan posisi tidak betul dan lain-lain lagi.

Biobax Cool Theraphy, lenguh badan

Petua Melegakan Lenguh badan Cara Tradisional

Terdapat beberapa petua untuk melegakan lenguh badan secara tradisional yang mudah diikuti. Bahan-bahan yang digunakan juga mudah didapati.

1. Bawang Merah
Ambil 7 ulas bawang merah dan ditumbuk. Masakkan dengan kira-kira enam camca besar minyak kelapa asli dan goreng hingga bawang itu menjadi hitam. Gunakan minyak itu untuk menggosok di sendi-sendi yang sengal itu.

2. Halia
Ambil dua ketul halia kira-kira 10 cm, sebiji telur ayam kampung dan madu lebah kira-kira 2 camca teh. Halia diparut dan ditumbuk, dibubuh sedikit air dan kemudian diperah, ambil airnya dan bubuh dalam gelas. Masukkan madu dan kuning telur lalu dibancuh hingga sebati. minumlah dua kali sehari. Insyaallah sembuh.

3. Lada Hitam
Lada hitam kira-kira dua puluh biji ditumbuk hingga menjadi serbuk. Bubuh sedikit minyak kelapa dan minyak kayu putih. Gosokkan pada sendi-sendi yang lenguh itu.

4. Daun Lengkuas
Daun lengkuas kira-kira lima helai, daun serai wangi tiga helai, dau kunyit lima helai dan daun jerangau lima helai lalu direbus semuanya dalam satu periuk dengan airnya kira-kira dua gelen. Gunakan air itu untuk mandi pagi dan petang.

Berurut juga perlu untuk melegakan lenguh badan. Jangan lupa untuk bersenam juga ye. Begitulah antara beberapa petua mudah untuk melegakan lenguh-lenguh badan.

Betullah. Memang tak selesa jika badan mengalami lenguh-lenguh. Kerja saya sebagai pereka grafik memerlukan duduk yang lama dan sentiasa menggunakan komputer. Amat terasa lenguh di bahagian belakang badan disebabkan duduk dalam masa yang lama dan terasa lenguh yang ketara pada bahagian tangan terutamanya kawasan pergelangan dan jari tangan kanan. Ada juga beberapa petua saya ikut dan rasa keberkesanannya. Tapi kadang-kadang malas jugak nak ikut petua. hehe. Jadi, setelah 'risik' pelbagai produk untuk melegakan lenguh badan dengan cepat, akhirnya Biobax Cool Theraphy menjadi pilihan.

Apa Itu Biobax Cool Theraphy

Biobax Cool Theraphy adalah semburan yang memberi kelegaan lenguh badan dengan segera. Hanya sembur pada kawasan yang mengalami lenguh, terus lega! Yang penting, tak melekit dan terus meresap ke dalam kulit.

Biobax Cool Theraphy, ubat lenguh

Bahan-bahan dalam Biobax Cool Theraphy adalah 100% organik. Kandungan Biobax Cool Theraphy adalah:

- Minyak Eucalyptus
- Minyak Habbatussauda
- Minyak Zaitun
- Za'faran
- Serai
- Halia Bara
- Kaffir Lime
- Peppermint
- Menthol Crystal

Bahan-bahan organik yang terkandung dalam Biobax Cool Theraphy membuatkan ia sesuai digunakan oleh ibu mengandung dan ibu berpantang.

Kegunaan Biobax Cool Theraphy

Biobax Cool Theraphy, digunakan untuk kelegaan segera, sakit-sakit biasa, sakit otot dan sendi yang biasa seperti:

- Lenguh-lenguh badan
- Sakit Belakang
- Sakit lutut
- Ketegangan
- Terseliuh
- Selsema/resdung

Selain lenguh-lenguh, Biobax Cool Theraphy juga boleh melegakan selsema. Hanya semburkan sedikit Biobax pada tapak tangan. Kemudian gosok kedua belah tangan dan sedut bau di tapak tangan sehingga hilang bau.

Kelebihan Biobax Cool Theraphy

- Melegakan lenguh-lenguh di badan dan sendi
- Segera melegakan sakit belakang dengan kesan sejuk
- Tahan sehingga 5 jam
- Melancarkan peredaran darah
- Terbukti berkesan untuk melegakan sakit belakang
- Sesuai untuk melegakan selsema dan resdung

Kini, Biobax Cool Theraphy adalah teman setia saya. Sebotol Biobax Cool Theraphy wajib ada dalam beg tangan semua wanita. Yelah, sembur je dah boleh lega. Haa apa lagi? Jom dapatkan seorang satu atau belikan kepada insan yang tersayang terutamanya ibu bapa kita.

Harga Biobax Cool Theraphy

Harga 1 botol Biobax Cool Theraphy adalah RM85 untuk Semenanjung Malaysia dan RM90 untuk Sabah/Sarawak. Sebotol boleh digunakan sehingga 500 kali semburan, tahan sehingga 3 bulan. Wah, memang jimat ni!

Anda berminat untuk mendapatkan Biobax Cool Theraphy?
Whatsapp atau Telegram saya (Maisarah, Agen Sah Biobax)
di nombor 012-583 1965
dengan segera sebelum terlambat.

HOT: Petua Mudah Untuk Melegakan Angin Dalam Badan

Sumber petua: Blog einaangel


3 ulasan for "Petua Melegakan Lenguh Badan dengan Segera"