Dugaan Apabila Cermin Mata Patah

Cermin Mata Patah

Cermin mata amat penting bagi orang yang rabun. Kalau tak pakai memang kaburlah jawabnya. Orang yang rabun jauh ni kalau melihat tanpa pakai cermin mata, objek tak nampak jelas dan kabur, nampak warna je. Kalau cahaya pula nampak 'kambang' je.

cermin mata patah

Payah rasanya tak pakai cermin mata ni. Pagi ini ditakdirkan cermin mata saya patah pada penyambung skru dan 'tangkai' sebelah kanan. Suka hati je panggil tangkai. haha. Bila dah patah ni, nak pakai memang tak boleh dah. Senyum dah redha je lah sebab tak nampak :) Nak tak nak kena juga tempah cermin mata baru.

Yelah, tahap rabun jauh saya agak tinggi. Jadi kalau tak pakai sukar nak tengok secara jelas. Tengok skrin laptop depan mata tanpa cermin mata pun kabur je. Melambatkan kerja jadinya. Kerja pula banyak menghadap laptop. 

Ok lah. Nak cari kedai cermin mata yang betul-betul menepati kehendak mata dan hati ini :)

5 comments.. read them below or add one

Cik Tie Cik Tie Februari 22, 2017
sabar jelahh..apa boleh buat dah nak patah kan
Sally Samsaiman Sally Samsaiman Februari 22, 2017
Sally pun baru je buat spek mata baru ni :(
Siqah Hussin Siqah Hussin Februari 22, 2017
Aduh sayangnya kalau cermin mata patah. Tambah cermin mata, siqah pun tak nampak. Rabun teruk
Mommy Muhaimin Mommy Muhaimin Februari 22, 2017
Kesian. Dahlah cermin mata mahal-mahal kan.

Latest, http://lynk.my/55oX
IK Tia IK Tia Februari 22, 2017
saya faham sebab saya sendiri ada masalah rabun jauh ni. kalau takde spek, rasa macam tak lengkap je.

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)