Dugaan Apabila Cermin Mata Patah

Cermin Mata Patah

Cermin mata amat penting bagi orang yang rabun. Kalau tak pakai memang kaburlah jawabnya. Orang yang rabun jauh ni kalau melihat tanpa pakai cermin mata, objek tak nampak jelas dan kabur, nampak warna je. Kalau cahaya pula nampak 'kambang' je.

cermin mata patah

Payah rasanya tak pakai cermin mata ni. Pagi ini ditakdirkan cermin mata saya patah pada penyambung skru dan 'tangkai' sebelah kanan. Suka hati je panggil tangkai. haha. Bila dah patah ni, nak pakai memang tak boleh dah. Senyum dah redha je lah sebab tak nampak :) Nak tak nak kena juga tempah cermin mata baru.

Yelah, tahap rabun jauh saya agak tinggi. Jadi kalau tak pakai sukar nak tengok secara jelas. Tengok skrin laptop depan mata tanpa cermin mata pun kabur je. Melambatkan kerja jadinya. Kerja pula banyak menghadap laptop. 

Ok lah. Nak cari kedai cermin mata yang betul-betul menepati kehendak mata dan hati ini :)

Dugaan Apabila Cermin Mata Patah Dugaan Apabila Cermin Mata Patah Reviewed by Maisarah Humaira on Februari 22, 2017 Rating: 5

5 ulasan:

  1. sabar jelahh..apa boleh buat dah nak patah kan

    BalasPadam
  2. Sally pun baru je buat spek mata baru ni :(

    BalasPadam
  3. Aduh sayangnya kalau cermin mata patah. Tambah cermin mata, siqah pun tak nampak. Rabun teruk

    BalasPadam
  4. Kesian. Dahlah cermin mata mahal-mahal kan.

    Latest, http://lynk.my/55oX

    BalasPadam
  5. saya faham sebab saya sendiri ada masalah rabun jauh ni. kalau takde spek, rasa macam tak lengkap je.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)

Dikuasakan oleh Blogger.