16 Mei 2017

Selamat Hari Guru | Ilustrasi Guru Wanita Comel

Hari Guru 2017


Selamat menyambut Hari Guru bagi semua insan yang bergelar guru, pensyarah dan yang seumpamanya. Hari ini adalah 16 Mei merupakan sambutan Hari Guru yang pastinya ia disambut setiap tahun pada tarikh tersebut. Tema sambutan Hari Guru tahun ini ialah "Guru Pembina Negara Bangsa".

doodle cikgu, doodle guru, kartun guru

Tema yang sangat bertepatan dengan tugas seorang guru. Guru mencurahkan ilmu kepada palajarnya supaya menjadi insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. Guru di rumah juga jangan dilupakan iaitu ibu bapa kita sendiri. Mereka adalah orang pertama yang mengajar kita sejak bayi lagi.

Benarlah kata, tanpa guru siapalah kita hari ini. Semoga semua yang bergelar guru mendidik anak bangsa dengan penuh dedikasi. Jasamu tetap dikenang selalu. Dah pencen pun orang tetap akan panggil cikgu kan 😊

Untuk sambutan Hari Guru kali ini saya nak kongsi satu artwork iaitu ilustrasi seorang guru yang sedang mengajar. Ilustrasi ini ditempah oleh seorang klien yang juga merupakan seorang guru. Ilustrasi ini diletakkan dalam blognya.

doodle cikgu, doodle guru, kartun guru

Alhamdulillah, klien amat berpuas hati dengan ilustrasi ini. Bagi anda yang berminat untuk membuat tempahan ilustrasi, doodle, vector portrait atau digital portrait dengan harga yang berpatutan, cepat2 hubungi Sarah ok.

Untuk sebarang pertanyaan atau membuat tempahan, hubungi melalui:
Facebook: FB page - MaisarahSidi.com atau
Email: maigraphikdesign[at]gmail.com atau
Whatsapp: 012-583 1965 (Maisarah)

Previous Post
Next Post

About Author

12 ulasan:

  1. Jemput join giveaway RM200 shopping credit dari SGshop :)
    AyueIdrisXSGshopMalaysia Giveaway

    BalasPadam
  2. Kreatifnya maisarah ni..kalau akak, mau berejam nak buat macam ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih akak..hehe. amik masa jugak buat ni

      Padam
  3. Pandai kak sarah buat illustrasi tuuu

    BalasPadam
  4. Comel je.. pandai awak buat kan.. >.<

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..terima kaish ;)

      Padam
  5. comel ilustrasi ni.. pandai :)
    selamat hari guru!

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)