Selamat Hari Guru | Ilustrasi Guru Wanita Comel

Hari Guru 2017


Selamat menyambut Hari Guru bagi semua insan yang bergelar guru, pensyarah dan yang seumpamanya. Hari ini adalah 16 Mei merupakan sambutan Hari Guru yang pastinya ia disambut setiap tahun pada tarikh tersebut. Tema sambutan Hari Guru tahun ini ialah "Guru Pembina Negara Bangsa".

doodle cikgu, doodle guru, kartun guru

Tema yang sangat bertepatan dengan tugas seorang guru. Guru mencurahkan ilmu kepada palajarnya supaya menjadi insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. Guru di rumah juga jangan dilupakan iaitu ibu bapa kita sendiri. Mereka adalah orang pertama yang mengajar kita sejak bayi lagi.

Benarlah kata, tanpa guru siapalah kita hari ini. Semoga semua yang bergelar guru mendidik anak bangsa dengan penuh dedikasi. Jasamu tetap dikenang selalu. Dah pencen pun orang tetap akan panggil cikgu kan 😊

Untuk sambutan Hari Guru kali ini saya nak kongsi satu artwork iaitu ilustrasi seorang guru yang sedang mengajar. Ilustrasi ini ditempah oleh seorang klien yang juga merupakan seorang guru. Ilustrasi ini diletakkan dalam blognya.

doodle cikgu, doodle guru, kartun guru

Alhamdulillah, klien amat berpuas hati dengan ilustrasi ini. Bagi anda yang berminat untuk membuat tempahan ilustrasi, doodle, vector portrait atau digital portrait dengan harga yang berpatutan, cepat2 hubungi Sarah ok.

Untuk sebarang pertanyaan atau membuat tempahan, hubungi melalui:
Facebook: FB page - MaisarahSidi.com atau
Email: maigraphikdesign[at]gmail.com atau
Whatsapp: 012-583 1965 (Maisarah)

{ 12 comments.. read them below or add one }

Ayue Idris Ayue Idris Mei 16, 2017
Jemput join giveaway RM200 shopping credit dari SGshop :)
AyueIdrisXSGshopMalaysia Giveaway
Fieza Sani Fieza Sani Mei 16, 2017
Kreatifnya maisarah ni..kalau akak, mau berejam nak buat macam ni...
Eeca Shyaa Eeca Shyaa Mei 16, 2017
Pandai kak sarah buat illustrasi tuuu
Dedaun Comel Dedaun Comel Mei 16, 2017
Comel je.. pandai awak buat kan.. >.<
Sue Sopian Sue Sopian Mei 21, 2017
comel ilustrasi ni.. pandai :)
selamat hari guru!
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Mei 22, 2017
terima kasih akak..hehe. amik masa jugak buat ni
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Mei 22, 2017
Alhamdulillah..terima kaish ;)

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)