Pertandingan dan Pertunjukan Panjut Parlimen Padang Rengas Pasti Memukau

Pertandingan dan Pertunjukan Panjut

Kome tahu tak apa itu panjut? Panjut atau dalam kata lainnya ialah pelita yang selalu dipasang pada minggu akhir Ramadhan. Di Padang Rengas, Kuala Kangsar adalah salah satu tempat yang terkenal dengan panjut. Maka, pertandingan dan pertunjukan panjut akan diadakan di kawasan yang meliputi Parlimen Padang Rengas bagi tahun ini. Tahun lepas masuk TV lagi tu.

Pertandingan dan pertunjukan panjut Parlimen Padang Rengas ini akan berlangsung pada 23 Jun 2017 (Jumaat malam Sabtu) bermula pada jam 10:30 malam. Kepada anak perantau Perak, cepat-cepat balik kampung untuk melihat kemeriahan pertandingan dan pertunjukan panjut ni. 


Berikut ialah pelan lokasi beserta koordinat GPS kawasan pertandingan dan pertunjukan panjut Parlimen Padang Rengas...

Pertandingan dan Pertunjukan Panjut Parlimen Padang Rengas

Pertandingan dan Pertunjukan Panjut Parlimen Padang Rengas

Jangan lepaskan peluang ini. Bawa kamera bersama untuk rakam setiap bentuk rekaan panjut yang unik nanti.

Apa yang menariknya tentang panjut di Kuala Kangsar ini ialah pelita dipasang pada binaan yang dibuat daripada buluh atau apa sahaja yang sesuai. Pelbagai rekaan seperti masjid, rumah, istana dan lain-lain bentuk lagi yang kome boleh saksikan dalam pertandingan dan pertunjukan panjut ni. Tak sabarnya nak tengok panjut esok!

Seronok tengok panjut. Mengimbau zaman ketika kenak-kanak dulu. Dulu selalulah juga Mai pasang panjut di sekeliling rumah tapi sekarang ni setakat satu dua je pasang sebab depan rumah dah ada lampu neon terang benderang. Kalau saudara-mara jauh balik kampung, memang mereka akan pasang panjut. Sambil tu main bunga api. Bestnya!

Jom ramai-ramai meriahkan pertandingan dan pertunjukan Panjut Parlimen Padang Rengas ini. Pasti membuat kome terpukau dengan keunikannya yang tersendiri.


4 comments.. read them below or add one

Cik Tie Cik Tie Jun 22, 2017
wahhh !! bestnya kalau dapat tengok kan
Delimasari Delimasari Jun 22, 2017
lama x tengok pesta panjut
kat Kampong Talang, Kuala pun ada panjut tp wat pintu gerbang kat Surau aje
- Mereka bertumpu pada main meriam besi
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Jun 29, 2017
best sangat! mamcam2 bentuk dan rekaan ada tau
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Jun 29, 2017
betul.. Talang popular dengan pesta meriam. memang ramai penontonnya

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)