Seronoknya Ramadhan Semakin Hampir

Ramadhan yang dinanti


Diam tak diam, bulan Syaaban hanya berbaki kurang dua minggu sahaja lagi. Ini bermakna kita semakin menghampiri bulan Ramadhan. Bulan yang paling ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam.

ramadhan kareem, puasa ganti
Foto SpreadSalam Ahlan ya Ramadhan

Macam mana dengan puasa sebelum ini, penuh? Alhamdulillah. Kalau tak penuh pun pasti ada sebabnya kan.. melainkan ponteng puasa. Kena berusaha didik nafsu dan jiwa supaya tak lemah dalam bulan Ramadhan. Asyik ikut nafsu yang lapar makanan, kita juga yang rugi akhirnya.

Yang perlu ganti puasa kerana keuzuran yang tak dapat dielakkan pada bulan Ramadhan lalu, dah siap? Alhamdulillah kalau sudah. Kalau belum habis lagi, masih ada masa kurang dua minggu lagi untuk melaksanakannya.

Seronok kan nak bertemu Ramadhan.

Di kampung Mai, ada beberapa kenduri dibuat sempena menyambut Ramadhan yang bakal tiba. Nampak tak, punyalah gembira nak menanti Ramadhan ni sampai buat kenduri untuk bersama-sama berkongsi kegembiraan dan berdoa sama-sama supaya dapat laksanakan puasa Ramadhan sehingga ke penghujung, InsyaAllah.

Jom siapkan diri dengan azam, ilmu dan tenaga menuju Ramadhan.
Ramadhan kareem!


* Mengundi.. mengundi juga, ganti puasa jangan lupa 😉


2 ulasan:

  1. kita raya (pilihanraya) dulu baru puasa hehehe taksabar rasanya nak berpuasa

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi betui2.. raya dulu kan hehe.
      semoga kita sampai ke bulan Ramadhan insyaAllah

      Padam

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)

EmoticonEmoticon