Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tidur Malam Lebih Lena dengan Bantal Hotel DAG!

Bantal hotel DAG


Bantal Hotel Das Abdul Global, Bantal DAG | Bahagia je rasa apabila bangun pagi dihiasi dengan senyuman. Yelah, dapat tidur malam yang lena dengan waktu yang cukup kan. Barulah rasa seronok untuk mulakan hari yang penuh cabaran. Menguap kurang, letih pun tak datang.

Untuk dapatkan tidur yang nyenyak, bagi Mai.. ada beberapa perkara yang perlu diambil kira. Antaranya, waktu tidur yang mencukupi, kawalan tekanan perasaan yang baik, keadaan tilam dan juga bantal untuk tidur lena dengan selesa. Kalau salah satu daripada ‘kurang’, nak lelapkan mata pun payah.

bantal DAG


Selain tilam atau orang putih kata mattress yang empuk, perkara penting yang Mai tekankan adalah keselesaan bantal. Mai suka bantal yang gebu, tidak begitu lembut dan tidak begitu keras serta bahan isi yang digunakan berkualiti. Bila letak saja kepala atas bantal, boleh buat kita tersenyum sendirian bagai berada di awangan kerana keselesaan bantal tersebut. Mood ok, tidur pun mesti lena kan. Senang cerita, rahsia tidur yang lena adalah dengan bantal yang empuk.

Apabila sebut tentang bantal, Mai tertarik dengan satu jenama bantal iaitu, Das Abdul Global (DAG) antara brand bantal terbaik Malaysia. Ramai pengguna yang telah berkongsi pengalaman menggunakannya. Banyak maklum balas positif daripada mereka. Disebabkan itulah, Mai juga nak cuba merasai keistimewaan bantal berkualiti bertaraf hotel ini.


Apa lagi, Mai terus buka laman web DAG sebab nak tahu lebih lanjut tentang bantal hotel DAG amat berkualiti tinggi ini. Rupa-rupanya ada beberapa jenis bantal yang disediakan. Semuanya menarik! Selama ini ingatkan ada satu jenis je heee. Harga juga berbeza mengikut jenis bantal. Tebalnya juga boleh tahan.

bantal hotel DAG

Pilih punya pilih, Mai berkenan dengan bantal 4 bintang, H-Classic yang berharga RM45. Bantal ini adalah produk hot DAG tau. Di laman web itu juga ada memberitahu bahawa bantal DAG senang dan mudah untuk dijaga. Boleh dibasuh menggunakan mesin basuh lagi tu. Ia juga tidak berdebu dan anti alergik. Sangat bagus untuk mereka yang asma. Memang ngam lah bantal ini dengan Mai yang alah pada debu.

Bantal DAG mudah dibasuh

Yang paling penting, H-Classic lembut dan gebu kerana ia dibuat dari bahan yang empuk. Selesa dan tidak panas. Lagi, ia sesuai dengan tekstur kepala dan bahu. Ia tidak memerangkap lembapan seperti habuk dan peluh yang sebabkan bantal menjadi lembab, busuk, gatal dan tekstur dalaman menjadi lembik. Menarik bukan?

Gebu dan empuk

Macam mana cara untuk membelinya pula? Mudah saja, anda boleh mengisi borang yang disediakan di laman web (di bahagian bawah produk). Kemudian staf HQ DAG akan menghubungi kita melalui Whatsapp dengan bertanyakan kuantiti yang ingin dibeli dan tempat tinggal supaya dapat dirujuk pada reseller terdekat.

Kalau nak lebih cepat, pelanggan juga boleh cari Reseller pada tab menu di laman web DAG. Cari mengikut negeri, seterusnya lokasi terdekat anda dengan reseller. Pelanggan boleh klik terus pada nama reseller untuk bertanya dan membuat pembelian bantal.

Mai buat pembelian dengan reseller DAG dari Padang Rengas. Cepat je reseller respon. Hari ini hubunginya, esoknya dapat bantal pilihan iaitu H-Classic. Bila dah dapat, Mai terus buka bungkusan plastik dan mencuba bantal ini. Perghh memang sedap baring. Selesa sangat!


Masa reseller datang, dia siap bawa bantal jenis yang lain seperti Polyester Helix-DAG dan H-Class Pro supaya Mai dapat merasai sendiri perbezaan dan membuat perbandingan. Emmm.. sedap juga bantal H-Class Pro. Lepas ini boleh beli yang jenis ini pula hehe.

Kalau anda nak tahu, DAG juga ada menyediakan bantal peluk selain daripada bantal kepala. Nampak gebu je kan? Mesti sedap peluk. Bantal peluk ini juga mudah dijaga. Boleh dibasuh menggunakan mesin basuh.



Anda yang masih tercari-cari bantal empuk tu, tak payah susahkan diri lagi. Guna Bantal Hotel DAG Pillow ini. Macam-macam jenis ada. Untuk maklumat lanjut tentang pelbagai bantal ini, boleh layari laman seperti yang tertera di bawah ini…

Website : https://www.dasabdulglobal.com/
Facebook : https://www.facebook.com/dasabdulglobal/
Instagram : https://www.instagram.com/dasabdulglobalofficial/

A good pillow is a key to a good night's sleep. Everyone must choose the right pillow for a better sleep cause good pillow is as important as having a comfortable, supportive mattress for a good night's sleep.

Haa.. nak tidur lena, ingat bantal DAG.



28 ulasan for "Tidur Malam Lebih Lena dengan Bantal Hotel DAG!"

  1. Sis baru tau juga, rupanya banyak jenis nama bantal hotel ni ek..biasa Sis tau dan beli yang namanya Lyna dan Dash tu haa..ni DAG pun ada yee

    BalasPadam
  2. wow. untung la dpt bantal gebu ni.
    aida pun akan nak beli.
    nanti dulu. masih sedang upgrade rumah.
    duit mengalir mcm air :) ha ha ha ha...
    dulu ada member yg menjual nya, maisarah.
    now dia x jual lagi dah. tapi takpe, tepi2 jalan pun byk yg buka but kereta jual bantal ni.
    viral ekk...

    BalasPadam
  3. kalau mek pun perghh rasa tido lena ni. tmabh pulak blik aircond. ada quilt sbgai selimut. weekend tak keluar ke mana lah gamaknya.

    BalasPadam
  4. Bertambah lena la kalau dapat tidur atas bantal ni. Kadang2 bila bantal leper boleh menyebabkan sakit tengkuk bila bangun pagi kan?. Pernah nampak orang jual bantal ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Tak selesa guna bantal leper, kena tambah lagi satu baru tinggi kan

      Padam
  5. bila baca entri ni baru tau jenis2 bantal das abdul ni. memang suka bantal bertaraf hotel. selesa dan gebu. berbaloi dengan harganya kan. dah lama teringin nak beli, ada offer best tak sekarang ni? hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau beli lebih daripada satu, harga jadi murah sikit.. syok tu hehehe

      Padam
  6. terasa nak beli bantal hotel mcm ni. selama ni abam kie biasa guna bantal kekabu je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. moh cuba bantal hotel ni.. rasa macam dok hotel je dah heee

      Padam
  7. Bonde kalau tido mmg kena ada bantal, lepas tu tak cukup satu.. Tengok bantal ni rasa mcm nak jugak sebiji. Menarik sgt moga tido lena.. Sweet dream!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bantal ni guna satu pun cukup dah bonde. Tebal juga ni ;)

      Padam
  8. Sama la AM.. Mmg tido juga bantal DAG juga.. Bila letih blk dr kerja, letak je kepala atas bantal, terus hanyut dibuai mimpi..

    BalasPadam
  9. Bestnya dapat tidur beralaskan bantal yang selesa kan.. mahunya tidur sampai tak sedar ni.. hehehe.. yang penting dapat tidur yang berkualiti

    BalasPadam
  10. Bestnya dapat tidur beralaskan bantal yang selesa kan.. mahunya tidur sampai tak sedar ni.. hehehe.. yang penting dapat tidur yang berkualiti

    BalasPadam
  11. Bestnya part tak serap lembap tu. Kalau guna bantal biasa mesti cepat sangat bau busuk. Dah sembur dengan febreze pun tak hilang jugak. Boleh try usha nanti

    BalasPadam
  12. Gebu betul bantal DAS nie..nak kena ade 1 la kat rumah..baru la boleh tdow lena ala2 mcm tdow kat hotel..harga pun murah..

    BalasPadam
  13. nad pun ada bantal ni satu..memng best,lembut etul..letak kepala je terus ras anak lena..ras amacam dekat hotel

    BalasPadam
  14. Selalu dengar psal
    Kehebatan bantal ni. Teringin nak guna. Org kata bila kita pilih bantal dengan betul bangun pagi rasa selesa giler

    BalasPadam
  15. BAntal ni mmg selesa...bonda senditi sedang menggunakan bantal ni....bonda beli rasanya 3,4 tahun lepas...masa tu harga masih bwh rm40 lg....bonda beli 12 biji...tp bukan laah sekali gus...lepas pakai sebiji rasa selesa beli lg...3,4 tahun pn x kepet...

    BalasPadam
  16. wa the Bantal Hotel Das Abdul Global looks really comfortable. How much per pc? I want to buy for my family too hehe

    BalasPadam
  17. Macam sangat empuk bantal DAG ni, nanti i go check out their products.

    BalasPadam
  18. Bestnya dapat bantal nan empuk seperti di hotel. Rawlins nak satu please agar dapat berangan seperti tidur dalam hotel kan.

    BalasPadam
  19. Lia memang pentingkan tido nyenyak kalau tak ganggu esok nak keja tu. Best kalau dapat bantal DAG ni jugak.

    BalasPadam
  20. yaAllahhh nampak lembut gebu gebas nyaaaaa! geram tengok! hahahaha.

    BalasPadam
  21. Kita xda lgi yg ni.. Pkai yg leyna tu.. Ingat nk try gak yg ni 1 sbb mcm best ja.. Nk compare yg mana best lg

    BalasPadam