Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tema dan Logo Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia

Tema dan Logo Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia

Semangat kejiwaan dan bersatu hati rakyat Malaysia ditekankan bagi Sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun 2015 apabila Sehati Sejiwa dipilih sebagai tema sambutan Hari Kemerdekaan 2015.

Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, telah mengumumkan pemilihan tema Sehati Sejiwa. "Sehati Sejiwa" mencerminkan roh kesepaduan, kesefahaman, kekitaan dan kemanusiaan seluruh rakyat di negara ini selain melambangkan semangat kesepaduan yang dimiliki oleh semua rakyat tidak kira di mana mereka berada .

Untuk pengetahuan, mulai tahun 2015 sambutan Hari Kebangsaan dan Hari Malaysia tidak lagi disebut berdasarkan ulang tahun seperti 'kali ke-57', sebaliknya mengikut tahun seperti 'Hari Kemerdekaan 2015'

Tema Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia

Sehati Sejiwa - Melambangkan perpaduan antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung. Sehati sejiwa turut membawa maksud bersama membantu antara satu sama lain jika sesebuah negeri mengalami malapetaka.

Logo Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia

Logo Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia



Nak tempah design/customize blog murah?


4 ulasan for "Tema dan Logo Hari Kemerdekaan 2015 Malaysia"

  1. wahhhhh cantik dan menarik nih...

    BalasPadam
  2. tema dan logo yg sepadan

    BalasPadam
  3. smart logo... kene skali dgn temanya...
    ade pertandingan cipta logo x thn ni?

    BalasPadam
  4. erkk..ni ke logo tahun ni.. huhhuhuhu.. kesian budak2 sekolah nanti kalau ada pertandingan lukis logo..susahhh tu nak buat peta..hahaha..

    BalasPadam