Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cantik Bergaya di Hari Raya dengan Kebaya Kenanga Demiane Hijau

Baju Raya Cantik dan Mampu Milik di Lazada Malaysia


Pening juga nak pilih warna tema untuk hari raya Aidilfitri tahun ni. Mana tak nya, semua ahli keluarga cadangkan warna yang berlainan. Bincang punya bincang, akhirnya tema warna-warni menjadi pilihan. Haaa kan senang… mesti nampak meriah nanti macam-macam warna ada kan. Hehehe.  Jadi baju raya tahun ni Mai pilih warna hijau yang lembut. Sedap mata memandang.

Untuk hari raya Aidilfitri tahun ini, sama saja seperti tahun-tahun sebelumnya. Mai akan pilih pakaian yang simple rekaannya dan sesuai untuk digunakan pada bila-bila masa. Baju kurung sudah semestinya menjadi pilihan hati. Mai lebih suka baju kurung tanpa corak, kalau ada hiasan seperti manik, labuci atau lace pada baju tersebut lagi bagus. Lagi nampak serinya. 

Bab tudung pula, tudung bercorak atau tudung warna kontra dengan warna baju akan dipilih sebab Mai suka baju kurung tanpa corak. Barulah padan kan. Tudung bercorak tu pula Mai selalunya akan pilih corak yang simple dan berwarna lembut. 

Setiap tahun, baju raya Mai beli yang dah siap je. Banyak rekaan terkini yang boleh dipilih nanti. Tapi selalu juga ada masalah. Masalahnya susah nak pilih je hehe. Sebab semua design cantik dan terkini. Apa yang menjadi keutamaan Mai dalam memilih pakaian ialah design yang patuh syariah. Maknanya pakaian tu labuh dan longgar serta tak jarang dan semestinya menutup aurat dengan sempurna. Labuh dan longgar bukan bermaksud sampai susah nak jalan ke sana ke mari, tapi mengikut saiz badan, tidak ketat mengikut bentuk badan dan selesa.

Untuk membeli baju raya, Mai tak kisah nak beli online atau beli terus di kedai. Hari tu saja-saja buka laman web Lazada Malaysia untuk cari beberapa barangan keperluan untuk hari raya, nampak pula ada baju raya dengan pelbagai jenama di situ. Cantik-cantik pula tu. Tudung pun ada juga. 

Belek punya belek, Mai berkenan sungguh nak beli Kebaya Kenanga Demiane berwarna hijau terang dan lembut ini, kain premium silk cotton. Memang kena dengan warna tema hari raya yang Mai pilih. Tambahan pula rekaannya menepati citarasa dan semestinya menjadi pilihan hati Mai. Harganya cuma berharga RM89.00 sepasang. Memang mampu milik.

Kebaya Kenanga Demiane



Tudung pula, untuk dipadankan dengan kebaya berwarna hijau lembut tadi, sesuai sangat digayakan dengan Instant Shawl Mystic Topaz Series yang berwarna hijau kontra dengan warna kebaya. Sarung je terus siap. Harganya pun berpatutan, cuma RM30 sehelai. Beli sepasang kebaya dan tudung ni, tak sampai RM150 pun jumlahnya. Memang berbaloi. Boleh berjimat lagi tu kan.

Instant Shawl


Kalau anda masih belum ada baju raya atau ingin menambah lagi pakaian raya, cepat-cepat ke laman web Lazada Malaysia. Macam-macam jenis pakaian ada dengan pelbagai jenama, untuk wanita, kanak-kanak dan juga lelaki disediakan.

Jualan Marhaban Ya Ramadhan dan Riang Ria Raya (http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/) berlangsung dari 19 Mei hingga 30 Jun (tempat yang anda boleh dapat diskaun istimewa sehingga 90%!)


11 ulasan for "Cantik Bergaya di Hari Raya dengan Kebaya Kenanga Demiane Hijau"