Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Mudahnya Menjaga Kebersihan Elektronik dengan Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40®

Cara Mudah Menjaga Kebersihan Alat Elektronik


Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40® | Pernahkah anda tertanya-tanya bagaimana untuk menjaga peralatan sensitif elektronik dan elektrikal anda supaya sentiasa bersih tanpa perlu menghantarnya kepada pusat pakar yang mahal?

Sama ada anda berfikir pencetak dan penyalin anda, kepersisan alat seperti gerudi elektrik, kawalan, papan litar, suis atau peralatan elektrik sensitif yang lain, pasti akan ada pakar yang anda boleh bekerjsama dengannya tanpa perlu menghabiskan banyak wang.

Kita sekarang bercakap mengenai Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40®. Namun, sebelum anda menggunakannya, perlu sentiasa diingat supaya mematikan terlebih dahulu peralatan elektrik yang hendak dibersihkan dan biarkan mana-mana permukaan panas berkenaan sejuk sebelum memulakan proses pembersihan. 

Cara menjaga kebersihan alat elektronik

Setelah semua peralatan siap dibersihkan, gunakan sapuan menyeluruh Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40® dan biarkan selama beberapa saat untuk melihat keajaiban hasil kerja terbabit dan selesai! Ia benar-benar cepat kering, tanpa meninggalkan sebarang sisa. 

Produk ini bagus untuk membersihkan minyak, kotoran, sisa kotoran, dan pemeluwapan. Penyelesaiannya berfungsi dengan cepat dan akan menembusi kawasan yang susah untuk diberishkan. 

Anda boleh menggunakan Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40® terhadap semua peralatan atau elektrik dengan kekuatan tenaga sehingga 35,000 Volt per 0.1 inci.

Cara menjaga Kkebersihan alat elektronik

Anda juga boleh menggunakannya pada blok fius dan penyambung elektrik. Hanya semburkan ia pada penyambung terbabit dan pastikan ia benar-benar bersih sebelum memasukkannya kembali ke tempat asal. 

Oleh itu, sentiasa jaga kebersihan peralatan anda dan pastikan ia bekerja lebih lama dengan Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40®. Pembersih DIY yang berguna ini pasti akan menjimatkan banyak masa dan wang berbanding kos penggantian keseluruhan yang lebih tinggi.

Untuk mendapatkan lebih banyak tips bagaimana untuk menggunakan sebaik mungkin Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40® atau tentang barisan produk WD-40® atau WD-40® Specialist™, anda boleh melayari laman web, www.wd40.asia/wdsp-contactcleaner atau menghubungi talian 03-2724 3808.

Tentang Syarikat WD-40


Syarikat WD-40 adalah pembuat produk pelbagai guna yang sangat dipercayai, malah peralatan ini mesti ada dalam toolbox setiap rumah seluruh dunia. Jenama Amerika ini ditubuhkan pada 1953 sebagai anti karat, pelindung anti-corrosian untuk lapisan luar Atlas Missile (peluru berpandu) dan ia diubah kepada produk penyelesaian yang pantas bagi membersih dan melindungi, melonggarkan bahagian yang berkarat, mengusir kelembapan dan lain-lain.

Produk syarikat WD-40 sentiasa menjadi pilihan mereka yang profesional dalam bidang penyelengaraan dan amatur DIY dalam kerja-kerja mereka .seperti perkakasan, industri, automotif , sukan, basikal dan jualan runcit. Hari ini WD-40® boleh diperolehi di seluruh dunia dalam pelbagai saiz dan pelbagai rangkaian produk baru seperti WD-40® Specialist™, WD-40® BIKE dan WD-40® Specialist™ Automotive.

Rangkaian produk WD-40® boleh diperolehi di kedai-kedai perkakasan seluruh negara. Untuk maklumat lanjut tentang WD-40® , layari: www.wd40.asia .


1 ulasan for "Mudahnya Menjaga Kebersihan Elektronik dengan Pakar Pembersih Pengering Pantas WD40®"