Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

BuyandShip Sediakan Servis Penghantaran Antarabangsa Lebih Murah daripada Biasa!

Servis Penghantaran Antarabangsa BuyandShip


BuyandShip Sedia Servis Penghantaran Antarabangsa Murah | Siapa suka online shopping angkat tangan! Mai pun suka online shopping tau. Jimat masa dan tenaga. Hanya pilih barangan yang diperlukan di kedai online dan buat bayaran. Kemudian tunggu barang tiba dirumah. Mudah dan menyenangkan online shopping ni kan?

Aktiviti online shopping ini jadi lebih menarik pada Black Friday, jualan 11.11 dan 12.12, Cyber Monday dan pelbagai jenis jualan besar. Mana tidaknya, harga barang pada hari tu di kedai online boleh dikatakan amat berpatutan, banyak diskaun dan baucar diberikan kepada pelanggan.

Kadang-kadang teringin juga nak membeli barangan kegemaran dari luar negara secara online. Salah satu jenama luar negara yang Mai suka adalah Cath Kidston. Cantik dan comel sangat rekaan corak pada barangan yang ada di laman webnya. Nak membeli barangan di situ tapi tidak kesampaian kerana memikirkan kos penghantaran yang mahal berbanding dalam negara. Ada juga kos penghantarannya lebih mahal daripada harga barangan yang dipesan.

BuyandShip, Servis penghantaran antarabangsa murah


Sekarang tak perlu rasa bimbang lagi dengan kos penghantaran antarabangsa, BuyandShip ada boleh selesaikan masalah ini. BuyandShip menyediakan servis penghantaran antarabangsa yang murah, cepat dan selamat. Penghantaran antarabangsa bersama BuyandShip murah kerana menggunakan penghantaran tempatan ke gudang-gudang luar negara yang sedia ada.

Menariknya BuyandShip ini, tiada caj tersembunyi dikenakan, yuran penghantaran adalah mengikut berat sebenar barang dan hanya RM15/lbs untuk kos penghantaran antarabangsa. Wow!

Tempoh penghantaran pula hanya 7-14 hari. Wah, bolehlah beli barangan kegemaran seperti pakaian, produk kosmetik, kasut dan lain-lain lagi dari luar negara kalau macam ni. BuyandShip juga menyediakan halaman diskaun supaya kita mudah untuk melihat dan membeli barangan keperluan dengan harga berpatutan.

Apa kelebihan yang kita akan dapat dengan menggunakan servis antarabangsa BuyandShip?


Faedah servis antarabangsa BuyandShip


BuyandShip

Gudang disediakan di Amerika Syarikat, Jepun, Korea dan Taiwan

Gudang-gudang BuyandShip terletak di serata dunia, termasuk di Amerika Syarikat, Jepun, Korea dan Taiwan, dan penghantaran keluar setiap hari untuk memastikan setiap barangan yang dipesan akan dihantar ke setiap pelanggan dalam masa 5-10 hari.

Gudang operasi sendiri / gudang khas Buyandship

Untuk mengoptimumkan kualiti servis and pengalaman pelanggan, mereka telah memantapkan gudang khusus dan gudang operasi sendiri untuk memastikan servis yang diberikan kepada pelanggan mereka adalah efisyen dan teguh.

Bayaran boleh dibuat dengan kad kredit

Untuk memudahkan pelanggan, bayaran boleh dibuat secara kad kredit – Visa, Mastercard dan American Express.

Penghantaran terus ke pintu

Mereka menyediakan perkhidmatan penghantaran yang tepat and dipercayai ke semua pelusuk Malaysia.

Menyatukan beberapa hantaran dalam satu bungkusan

Barangan dipesan boleh disimpan di pusat pengagihan BuyandShip di Hong Kong untuk 30 hari. Ini membolehkan pelanggan untuk membeli produk dari kedai online dari negara-negara yang berbeza dan dengan senangnya pelanggan boleh menerima semua barangan dalam satu bungkusan.

Jejak dan kesan hantaran anda

Untuk meningkatkan ketelusan lojistiks, pengguna BuyandShip akan boleh mengesan status hantaran yang terbaru dari laman sesawang BuyandShip pada bila-bila masa, di mana-mana saja. Status terbaru juga dihantar ke emel untuk memberitahu pelanggan dalam masa nyata.

Penyulitan selamat
Sistem mereka menggunakan penyulitan selamat SSL untuk melindungi maklumat sulit pelanggan daripada didedahkan.

Menarik!

Bagaimana pula cara-cara untuk menggunakan servis BuyandShip ini?


Cara-cara menggunakan BuyandShip

cara guna BuyandShip

1. Daftar sebagai ahli untuk mendapatkan alamat gudang luar negara BuyandShip!

- Daftar terlebih dahulu sebelum mula membeli-belah. (Klik “di sini”)

- Setelah mendaftar, anda akan diberi akses kepada alamat-alamat gudang luar negara BuyandShip dan ID keahlian anda.

- Like laman Facebook BuyandShip Malaysia untuk mendapatkan informasi tentang tawaran-tawaran terkini.


2. Boleh mula membeli-belah!

- Sila rujuk di Pusat Ahli > Alamat Gudang Luar Negara untuk mendapatkan alamat gudang luar negara BuyandShip.

- Isi alamat gudang luar negara BuyandShip dalam maklumat penghantaran anda, nama penuh anda dan juga ID Keahlian semasa Semak Keluar ataupun checkout.

- Anda boleh isi alamat kad kredit anda sendiri ataupun gunakan alamat gudang luar negara BuyandShip untuk alamat pembayaran di checkout.


3. Isytihar bungkusan anda

- Setelah menerima nombor jejakkan (tracking number) dan maklumat penghantaran dari laman pembelian pilihan anda, anda perlu mengisytiharkan (declare) penghantaran anda di laman web Buyandship.

- Isikan nombor jejakkan dan maklumat lain yang diperlukan di tab Pengurusan Hantaran: Deklarasi, Penjejakan dan Penghantaran Pukal dan klik pada butang “Click here to add a new shipment”.

- Sila isytiharkan penhantaran sebelum ia tiba di gudang luar negara BuyandShip. Kegagalan mengisytihar bungkusan akan menyebabkan kegagalan penghantaran bungkusan anda ke Gudang Hong Kong.

Peringatan: Sebaik sahaja anda menerima nombor jejakan (tracking number), sila isytiharkan penghantaran anda dengan BuyandShip SECEPAT MUNGKIN!


4. Kaedah Pembayaran

Menyatukan Beberapa Barangan ke dalam Satu Bungkusan

- Barangan anda akan dihantar ke Gudang di Hong Kong sebelum dihantar ke Malaysia.

- Apabila barangan sampai di Gudang Hong Kong, BuyandShip akan memaklumkan anda melalui Emel.

- Sila hubungi BuyandShip jika status penghantaran anda belum lagi bertukar walaupun sudah 48 jam sampai di Gudang Hong Kong.

- Caj penghantaran akan dikira melalui jumlah berat sebenar penghantaran yang BuyandShip terima.

- Apabila anda bersedia untuk menerima barangan anda, anda akan boleh menyatukan semua barangan dalam satu penghantaran untuk dihantar ke alamat anda di Malaysia.

- Apabila menyatukan hantaran kepada satu penghantaran, bungkusan mungkin dibalut semula tanpa sebarang caj tambahan.

- Anda boleh memilih kaedah pembayaran melalui Mata Ganjaran BuyandShip/ Kad Kredit atau Kad Debit.

- Caj penghantaran harus dilangsaikan sebelum hantaran keluar dari pusat pengagihan di Hong Kong. Jika tidak, barangan tidak akan dihantar.


5. Masa penghantaran

Peringatan: Sila ke Pusat Ahli > Menambah Alamat Penghantaran Baru dan isikan alamat dimana anda ingin menghantar hantaran anda.

- Masa jangkaan penghantaran ke gudang Hong Kong: US & UK dalam masa 4-6 hari bekerja / Jepun, Korea, China dalam masa 2-4 hari bekerja.

- BuyandShip akan menghantar hantaran anda dalam masa 1-2 hari dari tarikh penerimaan permintaan "Penyatuan Penghantaran" anda dan bayaran.

- Penghantaran ke alamat rumah anda akan mengambil masa kira-kira 3-4 hari bekerja, tetapi jika dikenakan pemeriksaan kastam, masa pengiriman mungkin akan tertunda.

Macam mana? Mudah je kan..

Untungnya ada servis penghantaran antarabangsa BuyandShip ini. Bolehlah mula 'mencuci mata' di pelbagai laman web berjenama luar negara kan. Kalau ada barangan kegemaran dan keperluan di sana, bolehlah beli :)

Jom berjimat dengan BuyandShip!


26 ulasan for "BuyandShip Sediakan Servis Penghantaran Antarabangsa Lebih Murah daripada Biasa!"

  1. ada baca jugak pasal buyandship ni kat fb haritu tapi entry ni lebih membantu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. bolehlah shopping barangan dari luar negara lepas ni kan hehe

      Padam
  2. Firstime kita dengar pasal Buyandship ni kalau usahawan nak pos barang mereka pada penguna luar negara mudah lah kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini untuk pembelian barangan dari luar negara ke Malaysia. Kita guna alamat gudang luar negara BuyandShip, kos pos dapat murah daripada biasa :)

      Padam
  3. Baru tahu ada pghantaran buyship ni..

    BalasPadam
  4. Baru dengar mengenai Buyandship lepas ni kalaau nak beli barangan dalam jumlah kuantiti yang banyak boleh gunakan perkhidmata ini

    BalasPadam
  5. Akak ada baca gak kat FB babru- baru ni..tp lebih faham lepas baca entry mai ni...baru tau tentang perkhidmatan Buy& ship ni...worth it kalau beli barangan yang banyak guna khidmat mereka kan..

    BalasPadam
  6. Pertama kali dengar Buy and Ship ni. Kalau nak beli barangan di USA selalunya kena ada alamat kat USA. Kalau nak beli boleh la melalui Buy and Ship ni sebab boleh gunakan alamat Buy and Ship di USA. Menarik!!!

    BalasPadam
  7. Tak pernah dengar online shop Buyandship ni. Melalui nama rasa macam bukan dr Malaysia kan? Tawaran servis setanding dgn online platform lain. Bolehla try shop kat sini nanti

    BalasPadam
  8. First time hearing BuyandShip. As an online buyer, I am happy to know there's an alternative for us now. hope their service is bagus la

    BalasPadam
  9. Wow murah dan sangat senang untuk beli barang dan penghantaran barang dari luar negara hehehehe tak sangka ada pun..

    BalasPadam
  10. Baru tau pasl buy and ship ni. .Nampak menarik shopping luar negara dengan harga kos murah. Semuanya diuruskan buy and ship.. Kita tunggu barang dekat rumah je. Teeingin juga beli brg luar negara ni

    BalasPadam
  11. Baru tahu tentang buy and ship ni. menarik yer. Memang ada benda nak beli dari US. Boleh la guna perkhidmatkan courier ni. Thanks for sharing! Nak shopping kat oversea jap..hehe

    BalasPadam
  12. bagus jugak konsep macam ni , yang penting selamat dan jimat...harga pun tak berapa mahal ..lagi2 jenis kaki online shopping barang oversea pastu pakat2lah ngan kawan jugak beli dan guna satu shipping..lagilah bertambah jimat kos

    BalasPadam
  13. Cx dapat tahu pasal buyandship ni thru ig. Tahu gitu² sahaja. Ingatkan servis pos negara kita, tapi rupa²nya shipping from outside. Baru tahu dan faham bila baca entry ni. Thank you for sharing the good things!

    BalasPadam
  14. First time dengar pasal BuyAndShip ni. Bagus jugak ada service mcm ni, memudahkan kita nak beli barang2 disana. Selalu kalau sis beli barang dari US secara online, selalu sis kirim dengan kawan sb dia duduk sana n suruh dia poskan ke sis

    BalasPadam
  15. it took me for so long to figure out what is buyandship! lol then only i know it's buy and ship! ahhahaha stupid me. anyway yes 1212 certainly a good time for their business!

    How to deal with markets ups and downs?

    BalasPadam
  16. Dengan adanya mcm mcm courier service skrg, nak beli brg dr luar negara pun x ada masalah dah!

    BalasPadam
  17. Buy and ship menyenangkan kita nak beli barang drpd luar negara. Nnt nak try jugak.

    BalasPadam
  18. Baru tahu pasal ni. Satu info baru juga ni. Bagus juga ada perkongsian macam ni. Sebab ramai juga sebenarnya yang suka membeli dari luar negara kan. Tapi pikirkan kos shipping, boleh jadi tertngguh nak beli.

    BalasPadam
  19. hopefully this will be one of the good one as really having some headache with previous one... for sure will try this services !!

    BalasPadam
  20. Wah menarik ni buyAndship ni.. Lagi2 utk luar negara punya shipping.. Xyh pening kepala nk pilih apa kan

    BalasPadam
  21. wah.bole la shopping online lua ngra pula lpas ni....=D

    BalasPadam
  22. ada terbaca pasal buyandship ni hari tu.. menyenangkan pengguna buat pembelian dari luar negara kan.,.

    BalasPadam
  23. Dulu kalau beli barang di overseas, Ruby guna Alamat kawan yang stay sana. Pastu dia post kan. Hehe. Konsep buy and ship walaupun banyak laman web e-dagang dah buat, ia lebih mudah difahami. Boleh la shopping reramai kongsi dengan kawan2. Beli mixer Kitchen Aid tu. Hahaha

    BalasPadam
  24. Buy and ship..nampaknya kena skodeng plk kat sini

    BalasPadam