Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Puas Hati Makan KFC Zinger Double Down!

KFC Zinger Double Down Sedap


KFC Zinger Double Down... Mai baru pertama kali mencubanya pada minggu lepas. Sebelum mencuba sesuatu menu di KFC, Mai suka baca komen mereka yang sudah merasainya di Instagram. Kalau dah influencer makanan yang dikenali ramai pun beri komen positif pada menu ni, apa lagi... Mai pun cubalah.

KFC Zinger Double Down


Selalu lalu depan restoran KFC di Kuala Kangsar, tahan nafsu je lah bila tengok banner iklan menu ini. Tapi bila asyik teringat, tak boleh jadi ni. Kena cuba jugalah jawabnya hehe. Sekali sekala mencuba, apa salahnya kan. Nanti bakar balik kalori. Tapi apabila dah cuba sekali, rasa nak cuba lagi dan lagi pula haha..

Mai memang suka cuba menu baru di KFC. Menu yang ini sudah pernah keluar sebelum ini. Disebabkan mendapat permintaan ramai daripada penggemarnya, maka ia muncul kembali. Menu ini kali pertama Mai cuba.

KFC Zinger Double Down
Set Zinger Double Down Box Meal bersama minuman sekali

Mai memilih set Zinger Double Down Box Meal berharga RM19.90 bersama minuman. Order set ini sebab pada mulanya ingatkan Zinger Double Down bersaiz kecil, bila dapat.. boleh tahan besar saiznya. Lebih kurang besar tangan tau. Fuhhh.. memang kenyang. Akhirnya, seketul ayam goreng tu simpan untuk makan esok je hihi.

KFC Zinger Double Down
Fuh.. boleh tahan besar saiznya

Macam yang diperkatakan dalam iklan... meat on meat on meat. Chicken strip di tengah-tengah dengan mayonis, sekeping keju cheddar dan sos keju.. diapit pula dengan dua zinger fillet. Perghhh sedap! Siapa yang tidak gemar sayur dalam burger, ini adalah pilihan terbaik anda. Bagi anda yang suka sayur, boleh tambah sendiri sayur dari rumah. Jangan merungut tiada sayur sebab dah diberitahu awal ye hehehe.

KFC Zinger Double Down
Bahagian dalam

Mai suka dengan Zinger fillet, lembut je apabila digigit. Bertambah sedap dengan salutannya yang rangup. Chicken strip pun sedap. Secukup rasa dengan kepingan keju cheddar dan sos keju. Mai tambah sos cili Life ditengahnya untuk menyedapkan lagi rasanya.

Secara keseluruhannya, Mai sangat berpuas hati dengan KFC Zinger Double Down ini. Kenyang, sedap dan boleh dikatakan berbaloi dengan harganya. Kena ulang makan lagilah kalau macam ni hehehe.

KFC Zinger Double Down

Apa yang disampaikan ini adalah pengalaman Mai sendiri. Citarasa setiap orang mungkin berbeza. Ada yang suka, ada yang kurang suka. Apa pun Mai sangat suka menu ini 😁

Lapar pula tengok gambar-gambar tu.. huhuhu



5 ulasan for "Puas Hati Makan KFC Zinger Double Down!"

  1. adeeehhh kenapa la kc tengok time belum lunch niii?!! hhahhaa tetibe craving. acamno ni. nampak sodappp

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena makan KFC Zinger Double Down la tu ;)

      Padam
  2. maigoddddd , lapar la pulak tengok ayam pagi-pagi nie . .

    BalasPadam
  3. Tak pernah cuba lagi berger nie..

    BalasPadam