Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Balang Kaca Luminarc Kedap Udara, Balang Kuih Raya Berkualiti

 Balang Kaca Luminarc Tahan Lasak


Balang kaca Luminarc, balang kuih raya berkualiti untuk menyimpan biskut kegemaran telah sampai dengan selamat di rumah! Wah.. balang kaca pun beli online ye 😁 Yelah, dah berkenan kena cepat-cepat beli. Kalau tak termimpi-mimpi hehehe. 


balang kaca luminarc



Pertama kali Mai pandang balang kaca Luminarc ini di Instagram @balangkacaluminarc, terus suka dengan rekaannya yang minimalis. Ya, memang sangat simple. Tiada corak pada balangnya tapi berjaya menambat hati Mai. Rasa 'tenang' pula melihatnya tanpa sebarang corak. Ia didatangkan dalam dua warna iaitu, merah jambu dan biru.

Beli balang kaca secara online ni tak takut pecah ke? Alhamdulillah, kesemua balang tiba dengan selamat tanpa pecah. Risau juga kalau pecah, yelah pos dari jauh kan. Sampai sahaja bungkusan yang dihantar oleh posmen, Mai terus membukanya. Wow, tebalnya bubble wrap yang membaluti balang-balang tersebut! Di dalam balang pula diletakkan gumpalan surat khabar lama. Memang puas hati dengan cara pembungkusan balang ini. Setelah diperiksa dengan teliti, keempat-empat balang yang dipos, tiada sebarang pecah atau kesan retak.


balang kaca luminarc


Mai dah cuba menyimpan biskut dalam balang kaca Luminarc ini. Hasilnya, biskut masih rangup walaupun sudah disimpan beberapa hari. Ini bermakna, getah balang ini kuat dan berjaya menjadikan balang ini kedap udara. Sebab itulah makanan yang disimpan di dalamnya tidak masuk angin dan sentiasa segar untuk dimakan bila-bila masa sahaja.

Tentang Jenama Luminarc 


Untuk pengetahuan anda, Luminarc ialah Jenama dibawah kumpulan Arc International. Luminarc telah dilancarkan pada tahun 1948. Jenama Luminarc telah dipasarkan selama 72 tahun sehingga kini.

Bahan yang digunakan adalah kaca bermutu tinggi untuk mencapai kekuatan yang diperlukan, Kaca ini telah dipanaskan 680’C dan disejukkan mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan. Walaupun Balang Kaca Luminarc ini diperbuat daripada kaca yang mahal tetapi produk ini dijual dengan harga yang berpatutan.

Kelebihan Balang Kaca Luminarc 


Pelbagai kelebihan yang ada pada balang kaca Luminarc juga membuatkan Mai memilihnya menjadi tempat menyimpan makanan. Antaranya seperti..


TAHAN LASAK
Balang Kaca ini memang tahan lasak, tidak mudah pecah apabila terjatuh dari tempat yang tinggi.

GETAH BALANG YANG KUAT
Getah balang yang bermutu tinggi untuk mengelakkan aliran udara memasuki balang.

KACA TERBAJA
Dihasilkan melalui proses pembajaan haba.Kaca dipanaskan 680°c dan disejukkan. Kaca menjadi 5 kali ganda lebih kuat.

KACA LUTSINAR
Kaca yang direka khas untuk melihat isi kandungan dalam balang kaca. Menjadikanya tampak elegen dan moden. 

TIDAK MEMPUNYAI SUDUT YANG TAJAM
Sudut yang direka khas bagi semua golongan usia. Permukaan dan sudut balang yang selamat dipegang dan digunakkan semua.

TIADA LOGAM YANG BERBAHAYA
Tidak di campurkan logam dan kimia yang berbahaya ke dalam kaca luminarc. Semuanya bebas dan selamat digunakan.

WARNA YANG MENARIK
Di reka khas dengan 2 pilihan warna yang menarik iaitu pink dan biru

KACA WARNA TIDAK PUDAR
Kaca warna yang tidak akan luntur dan pudar disebabkan hakisan atau basuhan.


Wah.. banyak kelebihan balang kaca Luminarc ini! Tidak rugi membeli tau. Selain daripada menjadi tempat simpanan makanan, anda juga boleh mempelbagaikan kegunaan balang ini. Ia juga boleh dijadikan cenderamata untuk pelbagai majlis. Jika mahu digunakan sebagai hiasan di meja tulis, untuk dijadikan tempat menyimpan alat tulis juga boleh.

balang kaca luminarc


Haaa.. sudah berkenan dengan balang kaca yang menarik dan berkualiti ini? Orang kata, kalau sudah suka kena cepat-cepat sambar supaya tidak melepas hehe. Untuk pengetahuan anda, berikut adalah harga balang kaca Luminarc ini.

Berapa harga balang ini?

1 set mengandungi 6pcs, RM99 termasuk postage (untuk Semenanjung Malaysia)

1 set mengandungi 6pcs, RM139 termasuk postage (untuk Sabah dan Sarawak)

Anda juga boleh membeli sebiji balang jika tidak mahu membeli set. Harganya RM30 sebiji.


Untuk mendapatkan balang eksklusif ini, anda boleh Whatsapp terus ke talian 0166405527 atau ke laman di bawah ini...

Facebook Page: Balang kuih raya



3 ulasan for "Balang Kaca Luminarc Kedap Udara, Balang Kuih Raya Berkualiti"

  1. Wah menarik. Boleh try suggest dekat mama untuk beli ni. Mira suka kalau balang tu memang kedap betul so biskut kalau simpan akan jadi tahan lamaa. hehehe

    BalasPadam
  2. Simple je bekasnye, tapi berkualiti. Bolehlah nanti beli set ni simpan stok biskut anak-anak kat rumah.

    BalasPadam
  3. kalau dah berkenan tu terus aja membeli.. ehhe kalo tak nanti mmg tringat2. saya rasa.. saya ada 2 balang Luminarc ni.. tapi balang simpan air..

    BalasPadam