Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Dapatkan Pesanan Barangan Runcit Dalam Masa 15 Minit dengan Pandamart

Pesan Barangan Runcit dengan Pandamart


Jika dulu tiap kali nak beli barangan runcit, mesti akan ke pasaraya, ke kedai, ke market dan sebagainya. Tapi sekarang ini, pembelian barangan runcit sudah semakin moden hingga boleh dibuat pesanan secara atas talian. Perkhidmatan penghantaran makanan kita sudah biasa dan rupanya penghantaran barangan runcit juga sudah semakin mendapat perhatian.

Salah satu daripada pihak yang menawarkan servis penghantaran barangan runcit ini adalah Foodpanda dan menerusi perkongsian yang dibuat, pihak Foodpanda boleh memberi servis penghantaran barangan runcit hanya dalam masa 15 minit saja mengikut lokasi tertentu.


pandamart, foodpanda


Berdasarkan pembacaan yang dibuat oleh Singapura Foodpanda, pihak mereka secara rasminya telah melancarkan perkhidmatan penghantaran bahan makanan segera ini di Hong Kong sebagai langkah percubaan pada November yang lalu lagi. Nama yang digunakan oleh pihak Foodpanda untuk servis penghantaran barangan runcit ini adalah PANDAMART.

Nampaknya semakin hari semakin Foodpanda memperluaskan perkhidmatannya dari hanya menghantar makanan yang dipesan melalui restoran demi restoran sehingga kepada penghantaran barang runcit dan keperluan harian seperti ini.

Barangan runcit dan keperluan harian ini tidak hanya tertumpu kepada makanan semata-mata tetapi juga turut merangkumi barangan seperti produk kecantikan dan penjagaan bayi. Kiranya apa saja barangan yang sering digunakan secara harian, boleh dihantar oleh pihak Foodpanda mengikut jenis pesanan yang di buat.

Semasa pelancaran promosi, penghantaran adalah percuma dengan perbelanjaan minimum tertentu. Semasa ujian, Pandamart dapat menyampaikan dalam masa 25 minit pesanan dan perkhidmatan ini bertujuan untuk mengekalkan purata waktu penghantaran 15 minit.

Semasa Tahun Baru Cina, yang bertepatan dengan kawalan pergerakan kerana coronavirus, pesanan takeaway di Foodpanda meningkat tiga kali ganda dan jumlah pelawat baru ke platform meningkat dua kali ganda dari minggu ke minggu.


pandamart, foodpanda


Jeremy Wong, ketua Pandamart Hong Kong, mengatakan syarikat itu berharap dapat memperluas kerjasama dengan 3000 peruncit termasuk pasar raya dan meningkatkan pemilihan produk kepada 550,000 item pada akhir tahun. Dalam wawancaranya bersa,a Unwire.hk, Wong mengatakan pelancaran Pandamart bukan untuk margin keuntungan, tetapi sebagai "arah perniagaan baru dan memanfaatkan untuk membantu rider Foodpanda yang ada untuk memenuhi lebih banyak permintaan pelanggan".

Pada masa ini, Foodpanda mempunyai 4000 rider dan sekarang Foodpanda dalam rencana untuk menambah lebih banyak rider dan meningkatkan jumlah restoran rakan kongsi dari 7000 pada masa ini kepada 12,000 tahun ini.

Foodpanda juga telah mengumumkan bahawa untuk bulan depan ia akan membantu rakan kongsi restoran dengan menawarkan potongan penghantaran percuma di bandar untuk mendorong lebih banyak pelanggan membeli melalui aplikas.

"Lebih dari 76 peratus orang di Hong Kong diperkirakan telah menggunakan penghantaran dalam talian pada tahun 2020. Kami ingin mereka semua mencuba Foodpanda sama ada untuk makanan atau penghantaran barangan runcit," kata Arun Makhija, Ketua Pegawai Eksekutif Foodpanda Hong Kong.

Jika di Hong Kong berjaya mendapat permintaan yang tinggi dengan jumlah pelanggan yang ramai, tak mustahil di Malaysia juga bakal mendapat keputusan yang sama. Ini kerana orang Malaysia memang suka makan dan dalam tempoh berkurung ini memang ramai yang cukup berhati-hati.


pandamart, foodpanda


Jadi dengan adanya servis penghantaran barangan runcit sehingga ke pintu rumah seperti ini, dengan mudah barangan runcit yang habis boleh ditambah dengan senang tanpa perlu merisikokan diri sendiri. Dengan adanya servis seperti ini secara tidak langsung jumlah orang yang berada di tempat awam turut dapat dikurangkan dengan lebih berkesan lagi.

Jika di Hong Kong boleh memberi perkhidmatan penghantaran barangan runcit dalam tempoh 25 minit yang sekarang ini ingin dikurangkan kepada 15 minit, moga di Malaysia ini juga dapat dibuat penghantaran dalam tempoh yang sama. Lepas ni, jika ingat tentang grocery delivery , ingatlah Pandamart dari Foodpanda!


2 ulasan for "Dapatkan Pesanan Barangan Runcit Dalam Masa 15 Minit dengan Pandamart"