Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Makanan Barat Banyak Pilihan Tapi Pastikan Halal

Restoran Makanan Barat Sedap di Kuala Lumpur


Orang Malaysia memang suka makan! Apa boleh buat, memang makanan dalam Malaysia ni sedap-sedap belaka. Sebagai rakyat Malaysia, gemar juga makan makanan barat sekali sekala.

Tukar selera dari asyik makan nasi dan lauk pauk saja. Sesekali memang boleh terasa bosan jika asyik makan dengan gaya menu yang hampir sama selalu.


western food


Here are also listed 7 names of good western food restaurants to make it easier for you to enjoy delicious western food similar to what you'll experience on actual vacation packages in Austria for instance.

Jika nak lebih mudah, boleh guna servis dari Food Panda sebagai perkhidmatan penghantaran makanan dalam Malaysia.

Tapi semasa membuat pesanan pastikan statusnya dulu. Halal ataupun tidak halal. Sebagai contoh restoran di bawah ini.
 

#1 - Nobu Kuala Lumpur

Nobu Kuala Lumpur


Restoran ini sudah tahap terkenal di dunia. Ia dimiliki oleh pelakon Amerika Robert De Niro, pertama kali dibuka pada tahun 1994 di New York.

Setelah itu terus mendapat pujian untuk hidangannya yang mewah secara klasik tetapi kreatif, dan sejak itu Nobu Matsuhisa dan rakan-rakannya terus menerobos dunia, membuka lebih daripada 29 francais di seluruh dunia. Walau nampak gah tapi sila pastikan lihat status Halal sebelum order.

Opening Hours : Monday-Friday 12:00-14:00 & 18:00-22:30, Saturday & Sunday 14:30-16:30 & 18:00-23:00

Address : Level 56, Menara 3 Petronas, Persiaran KLCC, Kuala Lumpur.


#2 - Chocha Foodstore KL

Chocha Foodstore KL


Kelihatan seperti sebuah rumah kedai yang sudah agak lama usianya di sepanjang Jalan Petaling. Tapi sebenarnya ia menawarkan tempat percutian yang tenang untuk para pengunjung dari Chinatown KL yang sentiasa sibuk.

Restoran ini memberi elemen santai dengan suasana pedesaan yang damai berserta persembahan makanan yang memuaskan. Dalam jarak lima minit berjalan kaki dari Petaling Street Market, sudah boleh tiba ke restoran ini. Sama juga, jangan terus klik order, lihat status Halal sebelum order.

Opening Hours : Tuesday - Sunday 11:00-23:00

Address : 156 Jalan Petaling, Kuala Lumpur.


#3 - Antipodean Cafe, KL

Antipodean Cafe, KL


Boleh bersarapan di sepanjang Jalan Tun Razak, tempat ini sangat popular di kalangan penduduk bandar yang muda dan bergaya, terutamanya kerana harga murah sekitar RM19 untuk set sarapan pagi yang besar (roti bakar, sosej, cendawan, telur orak dan coklat hash) dan RM9 untuk satu latte. Kalian juga boleh menggunakan penghantaran makanan oleh Foodpanda Malaysia.

Opening Hours : Sun – Thu 08:00 – 22:00 , Fri – Sat 08:00 – 23:00

Address : 20 Jalan Telawi 2, Bangsar Baru, Kuala Lumpur.


#4 - Kaiju Company Kuala Lumpur

Kaiju Company Kuala Lumpur


Syarikat Kaiju Kuala Lumpur berkongsi ruang dengan beberapa kafe dan restoran di APW Bangsar. Bangunan kilang yang telah diubahsuai di sepanjang Jalan Riong. Ini adalah salah satu kedai makan paling popular di kalangan komuniti Bangsar dengan tawaran makanan Thai-Jepun yang inovatif.

Opening Hours : Tue – Sun 12:00 – 15:00 & 18:00 – 22:00

Address : 29, Jalan Riong, APW Bangsar, Kuala Lumpur.


#5 - Tamarind Springs by Samadhi

Tamarind Springs by Samadhi

Tamarind Springs by Samadhi


Sebuah restoran mewah yang terletak di kawasan hutan simpan semula jadi Ampang, di mana anda dapat menikmati menu gabungan klasik Indochinese. Restoran ini dilengkapi dengan persekitaran yang mengagumkan, dari jalan masuk cahaya lilin telah menjadikan suasana di sini sangat romantik.

Opening Hours : Daily 12:30 – 14:30 & 18:30 – 22:30

Address : Jalan 1 Taman T.A.R 68000 Ampang, Selangor


#6 - Lima Blas Nyonya Restaurant, KL

Lima Blas Nyonya Restaurant, KL


Lima Blas Restaurant dengan mudah boleh disalah anggap sebagai rumah kedai antik Melaka berwarna biru. Sebenarnya ia adalah sebuah restoran menarik yang unik.

Opening Hours : Mon – Sat 11:00 – 15:00 & 17:30 – 23:00

Address : 15, Jalan Mesui, Off Jalan Nagasari, Kuala Lumpur.


Suka makanan barat? Jika suka, pada masa kini, sesiapa saja sudah dapat memesan makanan barat dengan mudah. Cuma pastikan jangan teruja order hingga tidak periksa dulu status Halal atau tidak yang dipamerkan dengan jelas di Foodpanda.

Mudah ada Foodpanda ni, tak perlu susah payah bagai dulu untuk pergi ke lokasi kerana hanya dengan duduk di rumah, makanan boleh tiba untuk dinikmati bersama famili. Tapi, sila pastikan yang ianya benar-benar Halal dulu.

Dengan adanya perkhidmatan servis penghantaran makanan seperti FoodPanda di Malaysia, terus boleh tahu lokasi western food near me yang ada. Boleh juga terus membuat pesanan.

foodpanda


Ia sangat mudah, hanya perlu pilih makanan yang kita mahu makan, membayar makanan itu dan makanan akan sampai di depan pintu rumah.

Jadi, tunggu apa lagi? Inilah masanya untuk menikmati menu yang baik bersama keluarga, terutama ibu bapa. Cubalah 7 restoran makanan barat di KL ini. Jangan lupa tentang Foodpanda kerana ia akan menjadikan hidup anda lebih santai.


Catat Ulasan for "Makanan Barat Banyak Pilihan Tapi Pastikan Halal"