Ucapan Raye Special Bingkisan Hati .:::) - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

28 August 2011

Ucapan Raye Special Bingkisan Hati .:::)

Assalamualaikum sume !!!
Hari ni saye hepi coz sekarang ni otw balik ke kampung halaman kat perak nun menunggang 'kancil'. keh3.. hepinyeee... di kesempatan ini, saye nak ucapkan SALAM AIDILFITRI kepada sume readers. :)
Kat bawah ni ucapan saye untuk kome . . . hehe.

Raya pertama dengan keluarga
Ayah bonda maaf dipinta
Adik-adik senyum selamba
Sarung ada duit tak ada

Raya kedua dengan saudara
Mak Long Mak Ngah Fatimah Uda
Yang tua bersembang kisah lama
Yang muda mengadap TV aje

Raya ketiga ke rumah kawan
Bekas murid satu tingkatan
Terhibur hati tak dapat bayangkan
Riuh macam pasar ikan

Seminggu berhari raya
Kunjung mengunjung rumah terbuka
Jalinkan kasih sesama kita
Lupakan saja sengketa lama

Raya keempat yang istimewa
Ke rumah intan pujaan teruna
Tiba di halaman hatiku hampa
Kasut capal penuh di tangga

Raya kelima diajak teman
Jalan-jalan sampai ke pekan
Tengok wayang filem hindustan
Ayoyo duit habis belanja teman

Raya keenam rumah tok ketua
Harapan nak duit raya
Dihulur pula tabung derma
Balai yang baru nak dibina
Di mana!

Raya ketujuh berehat saja
Esok puasa enam pula
Habis puasa sambung beraya
Selagi syawal masih ada

p/s : ucapan kopipes lirik lagu 'Seminggu Berhari Raya' by Senario. teman suke giler lagu ni. keh3 . . .memandangkan doh ade kat umah ni, teman jarang online..yela nak beraye sakan ni ..hihi.. hepi teman. :))
kad raye tak sempat nak design. bz cikit. hehe.. ok lah sume.. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI sume.
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda