Husnu Zhon = Bersangka Baik - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

25 February 2013

Husnu Zhon = Bersangka Baik

14 Rabiul Akhir 1434H





KAHWIN HANTARAN MURAH : "Ish! murahnya hantaran dia, ni mesti sengkek ni!"

KAHWIN HANTARAN MAHAL : "Ish! mahalnya? Nak jual anak apa?"

KAHWIN UMUR MUDA : "Ish! muda-muda dah kawen, ini mesti ade buat benda tak baik ni... entah-entah dah termengandung!"

KAHWIN UMUR LAMBAT : "Ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, orang da beranak-pinak dia baru nak kawen... tak laku kot!"

KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL : "Ish! ni kawen ke ape? Kedekutnya, makanan pun entah pape bukan selalu, buatlah besar sikit!"

KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR : "Ish! besarnye majlis... kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!"

#BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYA-ALLAH BAHAGIA. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI TERSEKSA !!! Bersyukur dgn ape yg ade.. ツ

✔ Rugilah tak SHARE sebab ia 1 peluang dakwah yang MUDAH.


3 comments:

  1. Betul, think positive. Jangan asyik fikir bukan-bukan jer

    ReplyDelete
  2. mulut orng sush nk tutp

    ReplyDelete
  3. betul :) sentiasa bersangka baik. datang jenguk.

    http://hydrangeaslove.blogspot.com/2013/02/berfikiran-tanggapan-andaian-negatif.html

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda