4 SEBAB MENGAPA WANITA CEPAT GEMUK DAN NAMPAK TUA SELEPAS BERKAHWIN - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

02 June 2015

4 SEBAB MENGAPA WANITA CEPAT GEMUK DAN NAMPAK TUA SELEPAS BERKAHWIN

4 SEBAB MENGAPA WANITA CEPAT GEMUK DAN NAMPAK TUA SELEPAS BERKAHWIN

Sesetengah para suami ada yang bercadang untuk mencari perempuan (isteri) lain kerana menganggap isteri mereka sekarang sudah tidak cantik, nampak tua dan GEMUK.

wanita cepat gemuk, wanita nampak tua, blog bingkisan hati, maisarahsidi.com, MENGAPA WANITA CEPAT GEMUK DAN NAMPAK TUA SELEPAS BERKAHWIN

Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri anda dan ibu kepada anak-anak anda cepat nampak tidak menarik di mata anda?

1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk. Tetapi kasihan kaum ibu, mereka terpaksa makan laju-laju, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami.. layan jer sambung makan, buat-buat tak dengar anak menangis...jadi, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan tak sempat nak hadam betul-betul.

2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yang akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir itu kan amalan syaitan. Si suami pulak dengan selamba mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tidur mati silap-silap buat-buat mati. Kalau yang dengar pun buat-buat tidur lena sebab malas nak bangun, malas nak ganggu tidurnya. Si ibulah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu untuk anak. Bila tak cukup tidur, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak tua. Kedut-kedut pun mula wujud. Kan petua untuk cantik kena minum air banyak dan TIDUR SECUKUPNYA.

4. Bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja untuk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak-anak, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. jadi, wanita pun membebel, marah-marah... dan bila marah-marah, banyak leter, cepatlah jadi tua..


Kesimpulannya. ..wanita cepat tua dan cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI..

Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.

Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

Tapi kalau sang suami boroi...sebab apa pula??


Perkongsian dari FB Ustaz Nasir. Syukran kathiiran ya ustaz . . .




7 comments:

  1. Sebab terlebih makan . hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. suami rajin masak, balik rumah terus melantak. hehe

      >>> Yang GEMUKK Nak KURUS?! <<<

      .

      Delete
  2. setujuuuu.. saya pon salah sorg drpdnya :P

    ReplyDelete
  3. ahahahaha. semua salahkan lelaki. memang betul pun. jangan salahkan perempuan ye wahai lelaki

    ReplyDelete
  4. Macam tak setuju ja hahaha
    Tak semua suami macam ini tetapi mungkin in reality ya.. Memang ada

    ReplyDelete
  5. alamak dik :(
    akak terkena btg idung semua di atas alololo sedih!

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda