Usia Semakin Tua

Tahun Baru 2016

Assalamualaikum dan selam sejahtera. Salam pembuka tirai 2016.

2016


Alhamdulillah, tahun 2016 bermula dengan hari Jumaat yang penuh barakah. Bagaimana dengan 1 Januari anda bagi tahun 2016 ini? Semoga kita dapat menghadapi tahun 2016 yang penuh mencabar ini dengan baik. 

Apa ada dengan tahun baru? Gembira dengan sambutannya? Yang pasti, umur kita bertambah setahun. Sudah masanya kita berfikir lebih matang serta menjaga tingkah laku seiring dengan pertambahan umur. 

Apabila bercakap tentang umur, ia tidak akan berkurang malah akan sentiasa bertambah dari hari ke hari. Bertambahnya umur kita mengingatkan kita tentang kematian yang tidak kenal waktu. Mungkin kita kerap memikirkan hal dan urusan dunia. Semoga kita tidak lupa dengan tugas kita yang hakiki iaitu hamba Allah sepenuh masa. Apa pun lakukan setiap pekerjaan dengan niat keranaNya. Apabila niat kita bukan keranaNya, itulah punca kenapa kita tidak pernah puas dengan sesuatu.

Akhir kalam, semoga tahun 2016 ini memberi sinar buat kita semua dan diluaskan rezeki daripada Allah.

*Jangan nak gembira sangat 2016 ni. Jimat ok! Sambil tu buat 2 kerja dalam 1 masa. errrrr... dah2. Jom dengar lagu ni





4 comments.. read them below or add one

The KehalusanKelembutan The KehalusanKelembutan Januari 01, 2016
salam kak, isnyaAllah, memang usia bertambah tapi semakin pendek
Emma Kzaman Emma Kzaman Januari 04, 2016
selamat tahun baru..tak sabar nak tgk hasil tema baru blog sy...
Cik Itah Cik Itah Januari 04, 2016
selamat tahun baru 2016 !

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)