Luka Basah Cepat Kering dengan Spray8®

Luka Basah Cepat Kering dengan Spray8®

Sudah 2 bulan lebih luka sebesar syiling 50 sen lama akibat jangkitan Sporo di tangan kiri saya masih belum nampak tanda-tanda untuk kering. Namun, setelah saya menggunakan produk Spray8® , luka tersebut cepat mengering. Kagum betul saya dengan Spray8®.

ubat luka cepat kering

Alhamdulillah Allah mempertemukan saya dengan Spray8®  yang bagus ini. Tak sia-sia usaha saya dengan Spray8® produk dari Furley Bioextracts Sdn. Bhd. Luka yang basah semakin kering dan mula membentuk lapisan tisu yang baru pada kulit. Syukur sangat-sangat.

Ini adalah testimoni saya sendiri setelah menggunakan Spray8® selama 8 hari.

luka kering

Gambar atas ialah luka basah sebesar syiling 50 sen lama.
Gambar bawah adalah luka basah bekas jahitan yang telah tetas sendiri tanpa dijahit semula.

Saya mula menggunakan Spray8® pada 12 Oktober 2016 dan luka tersebut semakin baik. Kesan postif nampak walaupun baru guna sehari.

Doktor pernah beritahu kepada saya, jika luka sembuh cepat, bengkak-bengkak lebam yang ada pada tangan kiri akibat jangkitan Sporo juga akan cepat surut dan baik. Jadi, memang saya sungguh-sungguh menggunakan Spray8®.

Mesti anda tertanya-tanya apa itu Spray8®  kan?

Apa itu Spray8®?

Spray8® adalah spray penjagaan luka semula jadi untuk pemulihan yang pantas. Ia adalah ramuan semula jadi untuk rawatan yang tidak meninggalkan sisa pada kulit. Ia mengandungi bahan bioaktif dari ekstrak kulit manggis yang mempunyai fungsi anti-inflamasi dan ekstrak neem yang mempunyai fungsi anti-fungal, analgesic dan anti bakteria. 

Apa yang menarik hati saya untuk mencuba Spray8® ialah kerana saya yakin dengan bahan-bahan yang digunakan. Produk penjagaan/ pengubatan kulit semula jadi ini adalah bebas daripada SLS, Paraben, Dioxanes, Agen Peluntur (Chlorides & Peroxides), Phthalates, Acrylics, Sulphates, Steroids, Antibiotik

Spray8® juga telah mendapat Pensijilan HALAL oleh JAKIM, kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan pensijilan HACCP & GMP. Cara penggunaannya mudah. Hanya perlu sembur pada tempat luka dan tak pedihkan luka. Spray8® sesuai digunakan seisi keluarga.


Bagaimana Spray8® berfungsi

Spray8 mempunyai 2 mekanisme yang berfungsi sebagai:

1. Anti-keradangan (Memendekkan masa kitaran keradangan untuk penyembuhan luka)
2. Antibakteria / Mikrob (Menghentikan dan membasmi mikroorganisma dan menyediakan persekitaran yang kondusif untuk penyembuhan

Luka atau sakit kulit yang boleh disembuhkan dengan Spray8®

Spray8® terbukti berkesan untuk semua jenis luka, seperti luka diabetik, penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD), luka varikos, alergi, ekzema, kudis katil/sel mati, luka pembedahan, luka kecil/biasa, calar, melecur, gatal-gatal, ruam dan sesuai untuk semua jenis kulit.


HFMD

Cara penggunaan Spray8®

  1. Bersihkan luka dengan air bersih
  2. Semburkan Spray8®
  3. Biarkan ia kering (1 – 2 minit)
  4. Balut jika diperlukan.
Gunakan Spray8® 3 kali sehari atau sekerap mungkin secara berterusan.

Di bawah ini adalah cara yang saya gunakan setiap hari untuk mencuci luka basah.

Untuk luka basah:
Cuci luka dengan normal saline untuk luka basah. Selepas itu, lap dengan kapas sehingga kawasan luka kering daripada saline. Sembur Spray8® pada kawasan luka dan biarkan ia meresap seketika. Kemudian tampal dengan gauze. Saya menggunakan Spray8® 3 kali sehari secara berterusan.

Pasti anda juga kagum dengan perubahan setelah menggunakan Spray8® ini.

Harga Spray8® Mampu Milik

Pasti ramai yang tak sangka dengan harga Spray8® ni. Sebotol Spray8® 50ml cuma berharga RM35.00 dan 100ml berharga RM50.00. Harganya amat berpatutan dan mampu milik. Setiap keluarga wajib ada Spray8 di rumah.

Cara Dapatkan Spray8®

Berita baik untuk anda! Masukkan kod khas ini FBIO-JNW untuk menikmati diskaun RM10 semasa membeli.

Anda boleh membuat tempahan secara online dengan klik butang di bawah:

Spray8® 100ml
Spray8® 50ml
Spray8® adalah produk yang laris dan laku keras sekarang ni. Jadi, jangan tangguh untuk beli. Memang tak rugi kalau beli. Sesuai digunakan seisi keluarga.

Untuk maklumat lanjut tentang Spray8® dan pelbagai jenis produk yang disediakan oleh Furley Bioextracts Sdn. Bhd, lawati:

Instagram: Furley Bioextracts (@furleybio)

Jom sihat dengan Furley Bioextracts!


{ 22 comments.. read them below or add one }

AziRahmanDot Com AziRahmanDot Com Julai 26, 2017
boleh simpan satu kat rumah ni
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Julai 26, 2017
boleh sangat kak azi..bagus produk ni
Lea Azleeya Lea Azleeya Julai 27, 2017
Wahhh bagus spray8 ni..
Cik Yaya Cik Yaya Julai 27, 2017
salam..

wah.bgus ni..untuk luka org yg kencing manis ok kan agk2..
huuu kena tau detail ni pasl produk ni.bole bg ayah yaya try.. ^_^
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Julai 28, 2017
memang bagus.. sebotol wajib ada di setiap rumah
iffah hussin iffah hussin Julai 28, 2017
bagus produk ni, luka cepat baik...
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Julai 28, 2017
wassalam ...

iye bagus Spray8 ni. boleh snagat untuk orang yang kena kencing manis ;)
cik yaya boleh baca kat sini lebih lanjut tentang Spray8 ni https://store.furleybio.com/spray8-wound-care-100ml.html?acc=d2ddea18f00665ce8623e36bd4e3c7c5
shalimar yusof shalimar yusof Ogos 02, 2017
wow..bagusnyaa...mcm tu senang sikit..xde laa terdedah pd kuman tempt luka tuu
Maisarah Humaira Maisarah Humaira Ogos 02, 2017
betul tu Bonde, setuju sangat
Mar Mansor Mar Mansor Ogos 04, 2017
banyak betul kegunaan spray ini ye.bagus untuk stanby ada anak kecil..selalu jatuh
Cindyrina Rina Cindyrina Rina Januari 22, 2018
Oh bagus kalau standby benda ni kat rumah. Mana tau tetiba emergency senang spray je.
Mimi Azirah Mimi Azirah Januari 22, 2018
Wah bagusnya Spray8 ni. kena beli satu utk kegunaan rumah
tenku butang tenku butang Januari 22, 2018
Bagus spray8 ni, TB pernah guna.. ada ekstrak manggis kan.. bau pun sedap je.. kalau spray dan ratakan kat tempat gatal, kejap je gatal2 tu hilang ..
Sally Samsaiman Sally Samsaiman Januari 22, 2018
Spray 8 terbukti berkesan untuk semua jenis luka termasuk luka kencing manis, melecur, gatal-gatal, ruam dan sesuai untuk semua jenis kulit.
emi emi Januari 22, 2018
blh la beli utk anak buah emi. haritu lutut dia luka sebab jatuh dlm bilik air. kesian jgk tengok sbb luka besar. takut tinggal parut je. dah la perempuan.
Zharif Azis Zharif Azis Januari 22, 2018
Wahhh bagusnya ! Kena dapatkan sekarang nie. Budak2 dah lah suka berlari2 lepastu terluka. Thanks for sharing
Amanda Suria Amanda Suria Januari 22, 2018
Pernah guna dan memang bagus..kalau luka memang cepat kering
Ee.ameerah Ee.ameerah Januari 22, 2018
Bestnya spray ni. Boleh cuba nanti. Maisarah luka kenapa? Alhamdulillah jumpa produk baik macam ni kan..
AyuArjuna BiGoshh AyuArjuna BiGoshh Januari 23, 2018
Wajib ada satunkat umah hehehe
Mrs Liez Mrs Liez Januari 23, 2018
Bagus la klau berkesan.. terutama pada pesakit kencing manis mmg ini yg diaorg perlukan... sbb risiko lebih teruk klau lambat kering kan
AziRahmanDotCom AziRahmanDotCom Januari 23, 2018
Bagus produk ni. Kena simpan satu kat rumah tambah2 bila ada anak-anak yang tengah melasak.
danan wahyu danan wahyu Januari 27, 2018
bagus sekali produk ini, harus selalu ada di 1st aid box

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)