Rahsia Anak Kedua - MaisarahSidi.com

KLIK> Daftar Percuma Narratrs - Jana Income USD Menerusi Instagram

06 July 2015

Rahsia Anak Kedua

Anda anak keberapa? Kalau anak kedua macam saya, ini rahsia anak kedua. 

rahsia anak kedua

ANAK MANJA EMAK 
Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yang betul. Dalam ramai-ramai adik-beradik dia je yang KETEGAQ. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. Kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

TAK PANDAI PUJUK
Memang anak kedua ni dia tak pandai memujuk. Kesian kawan dia kalau merajuk.

BERCINTA
Dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban.

HITAM / PUTIH
Apa yang dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitam lah. Kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.

HATI
Anak kedua ni juga nampak je keras. Tapi hati dia lembut. SATU lagi fi'il dia. Dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Sangat berdikari. Memang betul. Tapi kalau terlebih berdikari pun payah. Mudah bergaul. Very take care.

ARAHAN
Anak kedua ni juga dia payah nak terima arahan. Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja dengan orang.

PEMAAF & AMBIL BERAT
Tidak dinafikan anak kedua ni pun pemaaf dan suka ambil berat. TAPI awas, jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua ‘up to date’. Semua nak kemas.

Ada yang sama dengan anda tak? Hehehe

Hasil perkongsian di Facebook


Nak tempah design?


4 comments:

Terima kasih atas komen anda