20 Oktober 2017

Nikah itu Sekali Aja, Seumur Hidup!

Video Mat Luthfi 'Kain Mahal'


Dalam hidup, pasti setiap pasangan yang berkahwin mengimpikan hubungan mereka sampai ke syurga. Nikah memang sekali, tapi kalau perbelanjaan untuk majlis kahwin boleh menampung perbelanjaan untuk beberapa tahun, ini patut dijauhkan. 
nikah, kahwin
Foto deseretnews.com

Dah tonton video terbaru Mat Luthfi yang bertajuk 'Kain Mahal' ? Video berdurasi pendek ini sarat dengan pengajaran. Dalam kelakar ada terselit mesej tersirat dalam video lakonan Mat Luthfi dan viners terkenal Adib Alex dan Luqman Podolski.


Sekali aja, seumur idup! Suka dengar dia cakap macam tu 😄

Beberapa isi yang Mai dapat daripada video tersebut, 
  • Nikah memang sekali, tapi jangan disebabkan alasan itu sanggup berhabis duit untuk majlis yang hanya berlangsung beberapa jam sahaja.
  • Semahal-mahal kain yang kita pakai semasa hidup, kain kapas putih juga yang akan menutup badan pada penghujung hidup kita nanti.
  • Jangan terlalu fikir tentang dunia, nanti hidup entah ke mana. 
  • Jangan berlebihan, bersederhana itu lebih baik.
  • Manusia hanya merancang tapi Allah adalah sebaik-baik penentu.
  • Yang lebih penting, persediaan menghadapi waktu yang pasti dilalui setiap manusia iaitu kematian yang akan datang bila-bila sahaja.


Apa pun, bersederhanalah dalam setiap perbuatan. Manfaatnya kita juga yang rasa nanti.
Mati juga sekali aja, seumur idup!


Previous Post
Next Post

About Author

8 ulasan:

  1. Ending dia paling win. pecah perut tegok mat lutfi ne tapi sarat dengan nasihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau takpe hehe. dalam lawak video ni ada nasihat sebaliknya

      Padam
  2. Beat tgk video mat luthfil ni. Deep

    BalasPadam
  3. Betul tu... Mmg sekali je tapi tak perlu nak berhabis duit sampai macam tu.. Sbb mati pun nak pakai duit juga..

    BalasPadam
  4. Memang best tengok video matlufti ni.. Banyak mesej dan nasihat yang padu..

    Terbaik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la..dalam lawak ada nasihatnya ;)

      Padam

Terima kasih atas komen anda. Live link tidak dibenarkan sama sekali, jika didapati anda berbuat demikian, komen akan dibuang serta merta. Harap maklum ;)