Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Bateri Kereta Kong di Putrajaya

Bateri Kereta Kong di Putrajaya

Semalam chatting di Whatsapp dengan salah seorang rakan yang menetap di kawasan Shah Alam. Bila dah dapat chatting, macam-macam cerita keluar. Seronok betul kami bertukar-tukar cerita. Dia cerita, bersiar-siar di Putrajaya sampai bateri kereta kong. Tu la nak berjalan jauh tapi tak periksa keadaan kereta dulu. Perempuan kan. Tahu pandu je, bahagian enjin jarang nak ambil tahu. Bila bateri kereta kong, mulalah gelabah tak tentu pasal. hehe

Dia cerita, pada pagi Ahad, dia bersama adiknya serta 3 orang rakan sekelasnya menuju ke Putra Square, Putrajaya untuk menjalankan aktiviti rakaman video berkaitan subjek di IPT adiknya. Sampai sahaja di lokasi, kereta diberhentikan untuk memulakan aktiviti.

Bateri Kereta Kong

Setelah selesai aktiviti, enjin kereta pun dihidupkan tetapi masih tidak berjaya. Ahhh sudah.. menggelabah la rakan saya tu. Dah la pertama kali jadi macam tu. Tanpa fikir panjang, dia terus menghubungi abangnya untuk mengetahui sebab enjin tidak dapat dihidupkan. Mungkin berpunca daripada bateri kereta ‘kong’. Jadi bolehlah jump dengan kereta lain. Kebetulan ada kereta lain juga di situ. Belek punya belek but kereta, rupanya jumper tertinggal di rumah. Tanya kereta yang lain pun tiada jugak. Buntu sekejap. Tiba-tiba teringat gambar yang di hantar ke group whatsapp keluarganya tentang Bateriku.com.
bateri kong, bateriku.com

Ada nombor telefon pada gambar itu. Apa lagi, rakan saya terus sahaja menghubungi Bateriku.com untuk memberitahu masalah, jenis kereta yang dipandu dan lokasi. Pihak Bateriku.com memberitahu harga bateri kereta sebelum memulakan perkhidmatan. Rakan saya beritahu, dia hanya perlu membayar harga bateri sahaja manakala perkhidmatan pemasangan dan sebagainya tidak dikenakan caj. Yang ni memang menarik! Dapat juga berjimat kan.

Kurang sejam menunggu akhirnya sebuah van hijau tertera nama Bateriku.com sampai di lokasi seperti yang diberitahu. Servis yang bagus daripada pihak Bateriku.com membuatkan rakan saya berasa selamat dan lega kerana berurusan dengan syarikat yang dipercayai dan bukan scam.
bateri kong, Bateriku.com
Van Bateriku.com

Sebelum kru Bateriku.com menukar bateri baru, mereka memeriksa kenderaan terlebih dahulu untuk memastikan masalah kereta tak boleh start ini benar-benar berpunca daripada bateri. Setelah siap diperiksa, mereka memberitahu masalah ini memang berpunca daripada bateri.

Proses penukaran dan pemasangan bateri mengambil masa hanya beberapa minit sahaja. Sebelum enjin kereta dihidupkan, mereka akan pastikan bateri kereta dipasang dengan betul dan berfungsi dengan baik. Mereka melakukan kerja dengan cermat. Memakai baju khas Bateriku.com, sarung tangan dan pelapik semasa kerja dilakukan. Setelah selesai kerja pemasangan, mereka tidak lokek untuk memberi tips penjagaan enjin kereta dan bateri kereta. Bagus kan Bateriku.com ni. Siap bagi tips lagi tu. Kru Bateriku.com juga beritahu, bateri kereta yang baru ni mempunyai jaminan selama 1 tahun dari Bateriku.com. Kalau ada sebarang masalah dengan bateri kereta yang baru ditukar ni boleh hubungi mereka terus.

Dah siap semua, mestilah nak bayar kan. Rakan saya tengok isi dompetnya, duit pula tidak berapa mencukupi untuk buat bayaran. Nak keluarkan duit dari mesin ATM jauh pula. Mujur pihak Bateriku.com menerima bayaran dengan menggunakan kad debit. Alhamdulillah, selesai masalah bateri kereta kong ni.

Lepas ni tak perlu panik tak tentu arah kalau bateri kereta kong. Boleh hubungi Bateriku.com terus kata rakan saya.

Terbaiklah servis dari Bateriku.com ni.... Bagi sesiapa yang belum tahu tentang Bateriku.com dan servis yang disediakan, berikut adalah serba sedikit tentang Bateriku.com.

Kedai Bateri Kereta Berharga Murah, Bateriku.com

Bateriku.com menyediakan perkhidmatan penghantaran dan pemasangan bateri kereta percuma. 

bateri kong, bateriku.com

Bateri kereta kong? Hanya melalui satu panggilan telefon atau WhatsApp, kru Bateriku.com pasti datang ke tempat atau lokasi anda dengan segera untuk kerja-kerja menyelamat.

Sebab perlu pilih Bateriku.com

Harga murah

Bateriku.com menawarkan harga yang murah berbanding perkhidmatan lain. Mereka melakukan penghantaran, memeriksa dan pemasangan percuma.

Bayaran hanya untuk harga bateri yang baharu dipasang. Tidak perlu beli bateri dan tiada caj dikenakan sekiranya bateri kereta masih boleh digunakan. Setelah diteliti dan, harga yang ditawarkan oleh Bateriku.com lebih murah berbanding servis di kedai dan bengkel lain.

bateri kong, bateriku.com

Syarikat yang kukuh dan dipercayai

Bateriku.com adalah milik syarikat tempatan, satu lagi perkhidmatan yang ditawarkan oleh Green Inisiatif Sdn Bhd (GISB) untuk berkhidmat kepada pelanggan di tempat kejadian, di mana sahaja mereka berada.

Rupanya, ramai yang telah menggunakan perkhidmatan Bateriku.com. Ini menunjukkan bahawa perkhidmatan yang disediakan syarikat ini berada pada tahap bagus sehinggakan ramai yang mempercayai perkhidmatan yang ditawarkannya.

Bateriku.com menawarkan perkhidmatan di lokasi, pembaikan automotif dan elektrik mobil sepenuhnya yang datang kepada anda pada masa dan tempat, yang menjadikan ia mudah, menjimatkan masa dan wang. Samada kereta diservis di rumah atau di tempat kerja, tidak akan memberi kesan kepada jaminan pengeluar kereta. Mereka beroperasi untuk memenuhi spesifikasi pengeluar dan hanya menggunakan bahan-bahan berkualiti yang diluluskan dan bateri-bateri terpilih.

Antara testimoni pengguna tentang Bateriku.com:

testimoni Bateriku.com

testimoni Bateriku.com

testimoni Bateriku.com

Maklumat untuk hubungi Bateriku.com

Bateriku.com kini beroperasi di Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang. Bateriku.com akan sampai ke seluruh Malaysia pada penghujung tahun ini. Waktu Bateriku.com beroperasi mula dari jam 7 pagi sehingga 12 pagi.

Anda berminat dengan servis dari Bateriku.com? Hubungi Bateriku.com untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut:

No. telefon: Bebas tol 1800-22-2324
Whatsapp: 012-245 8027
Alamat: 31, Jalan Utarid U5/11 Mah Sing Industrial Park, 40150 Shah Alam.
Faksimili: +60378430106
E-mel: customersupport@bateriku.com
Laman web : http://bateriku.com/
Instagram : https://www.instagram.com/baterikudotcom/
Facebook : https://www.facebook.com/bateriku



19 ulasan for "Bateri Kereta Kong di Putrajaya"

  1. memang pakai servis ini aritu.. Mudah sangat ! Dah la murah ! Penting tu bab jimat tuuuu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaiklah servis bateriku.com ni kan

      Padam
  2. klu kite yg pmpuan ni ade msalah kereta camni mmg xtau nk buat ape dah..hihi

    BalasPadam
  3. Bagus kan ada perkhidmatan macam ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..bagus dan memudahkan pengguna

      Padam
    2. Betul tu..bagus dan memudahkan pengguna

      Padam
  4. Jgn panik tak tentu arah kalau bateri kereta kong. Dah cover banyak tempat.. bagus lah senang lagi murah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe. Lepas ni tak perlu panik lagi dah. Bateriku.com kan ade...

      Padam
  5. Bestnya dan sangat mudah. Tak payah risau lagi la kalau ad masalah bateri problem lepas ni. Jgn lupa save no phone.

    BalasPadam
  6. Dah pernah pakai servis ni.. Memang puas hati ! Harga murah, cepat penghantaran ! Mudah pulak tu berurusan !

    BalasPadam
  7. bagusnya ada servis mcm ni kan

    BalasPadam
  8. terima kasih perkongsian ni. bagus lah ada perkhidmatan cam ni..

    BalasPadam
  9. Memang terbaik laA bateriku.com

    BalasPadam
  10. Bagus ni kalau bateri kong tengah jalan, call je bateriku.com.. tak payah dah nk jumping segala bagai kan..

    BalasPadam
  11. Mmg mudah..nasib ada blog citer psl ni..thnk u ye

    BalasPadam
  12. Mmg mudah..nasib ada blog citer psl ni..thnk u ye

    BalasPadam